Hosszas várakozás után a prémium alsó középkategóriába is megérkezett az első hibrid. A CT200h-t a Lexus modellpalettáján találjuk meg, persze ezen senki sem lepődik meg, hiszen eddig is a japán márka volt a benzin-elektromos hajtáslánc legnagyobb híve. Az autó érdekessége, hogy teljesen egyedi, már eleve hibridnek tervezett padlólemezre épül. Ennek is köszönhető, hogy nem kellett kompromisszumot kötni a tervezés során, így a csak ötajtósként kapható modell csomagtere már alaphelyzetben 375 literes, ráadásul az ülések ledöntésével 985 literesre növelhető.
A CT200h hajtáslánca nagyon hasonló ahhoz, amelyet a harmadik generációs Toyota Prius és az Auris HSD modellekben találunk: 1,8 literes, négyhengeres benzinmotort 99 lóerős teljesítménnyel és 142 Nm nyomatékkal, valamint állandó mágneses szinkronmotort 82 lóerővel és 207 Nm maximális nyomatékkal, folyamatosan változó áttételű váltóművel. Az autó ezzel 10,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 180 km/óra. A hibrid kompakt átlagfogyasztása 3,8 l/100 km, a városi és országúti érték is ehhez hasonló. A többi HSD hajtásláncú Toyotához képest a Lexus CT200h is képes csak elektromotorral haladni, legfeljebb 45 km/órás sebességgel, teljesen feltöltött akkumulátor esetén 2 kilométeren át. A szén-dioxid-kibocsátás a kategória legjobbja a maga 87 g/km-es értékével, de a benzines hibrid hajtás nitrogén-oxid-kibocsátása is a töredéke, mintegy ötvenedrésze a jellemzően dízel konkurensekének.
A CT200h alapmodellje 7 950 000 forintba kerül, és már ennek is teljes a biztonsági és gazdag a kényelmi felszereltsége. Első, oldalsó és függönylégzsák, vezetőoldali térdlégzsák és ESP ebben is van, továbbá kétzónás digitális klímaberendezés és bluetooth kapcsolat tartozik hozzá. Ezen felül választható olyan csomaggal is, amelynek része a tolatókamera, a ledtechnikájú fényszóró és a merevlemezes zenetár.