Január elsejétől egységes leányvállalatként működik a MÁV-Start − jelentette be a vasúttársaság. Az eredetileg személyszállító MÁV-Start magába olvasztotta a vontatási céget végző MÁV-Trakció Zrt.-t és a járműkarbantartó MÁV-Gépészet Zrt.-t, az átalakítás eredményeként "létrejött" régi-új MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója Ungvári Csaba maradt. A vállalat továbbra is a MÁV Zrt. tulajdona, a közszolgáltatás megrendelését és ellenőrzését a fejlesztési tárca végzi. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy október eleji konferencián már jelezte, hogy a végéhez közeledik a MÁV-csoport átalakítása, miután megszerezték az ehhez szükséges banki és kormányzati engedélyeket, így ősszel már csak technikai, illetve jogi lépések voltak hátra. A MÁV a létszámról nem tájékoztatott, de korábban azt mondta, hogy az új cég dolgozóinak száma 15 ezer fő lesz.
Az egyesítés a mindennapi életben költséghatékonyabb lesz, a szétdaraboltságból adódó párhuzamos munkakörök és munkavégzési folyamatok megszűntek, továbbá csökkent az adminisztráció is. Mindez idén várhatóan több mint ötmilliárd forint megtakarítást eredményez a vállalat működésében.
Szerző: Diószegi József
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Újabb könnyítés érkezett az év végére, már így is fizethet