Az Opel 1999 őszétől, elsőként a német autógyártók közül, úgynevezett aktív fejtámlákat ajánl autóiban. Ezek jelentősen csökkentik a hátulról történő ütközéskor az úgynevezett ostorhatást. Minden Omega és Vectra modell alapfelszerelésként fogja tartalmazni ezt a biztonsági berendezést. A sérüléssel járó balesetekben az elmúlt 30 év alatt megduplázódott a nyakcsigolya-ártalmak aránya és jelenleg ez a második leggyakoribb sérülés. Új biztonsági felszerelésével az Opel ezt a trendet szeretné visszafordítani.
A nyakcsigolya-sérülés - amelyre az ostorhatás-trauma megnevezést is használják - magas részarányát a megnövekedett forgalom következtében sűrűbben előforduló ráfutásos balesetek okozzák. Bár az ilyen ütközések viszonylag kis, 10-20 kilométer/órás sebességkülönbségekkel járnak, mégis gyakran fájdalmas sérülésekkel végződnek, amelyeket a fej biccenése, illetve az ülés által biztonságosan rögzített törzshöz képest való elmozdulása okoz. Ilyen esetekben a nyaki területen húzódások, ér-, ínszalag- és idegsérülések léphetnek fel.
Az aktív fejtámla mechanikus működésű rendszer, amit az első ülésen utazó felső törzsének az ülés támlájára gyakorolt nyomása aktivál egy ráfutásos baleset esetén. A fejtámla fölfelé és előre mozog egy a háttámlába integrált emelőrendszer segítségével, jelentősen csökkentve a fej és a támla közötti távolságot és ennek eredményeképpen nagymértékben tompítva a nyakcsigolyára ható erőt is.
(NAPI)
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.