Gépgyártás
BECSÜLT VAGYON: 6,3 MILLIÁRD
A fejlődés záloga egy cég fejlesztőrészlegében rejlik, ez különösen igaz az autóalkatrészeket gyártó iparra, ezen belül is a hazai Fémalk Zrt.-re − mondta a 100 leggazdagabb kiadványnak Sándor József, aki 2011 közepétől a vállalat kizárólagos tulajdonosa. A 2009-ben még 2,36 milliárd forint, 2010-ben 3,4, 2011-ben 4,3 milliárd forint saját tőkével rendelkező társaság 2012-re 5,8 milliárd forintot valószínűsít. Az értékesítés nettó árbevétele terén szintén sikertörténetet írt a vállalat, hiszen amíg 2009-ben 3,9 milliárd forintot könyvelhetett el, addig 2011-ben 10,7 milliárdot, 2012-re pedig 13,3 milliárdra számítanak. Az üzleti tevékenység eredménye csaknem megháromszorozódott a gazdasági válság éveiben, 2011-ben meghaladta az 1,7 milliárdot.

A vezérigazgató optimizmusa alapján az elkövetkező évekre hasonló eredményben bíznak az 1989-ben még betéti társaságként induló, majd 1993-ban kft.-vé alakuló csepeli fémöntészeti és alkatrészgyártó, most már zártkörű részvénytársaságként működő cégnél. A jövőbe vetett hitet a neves, nemzetközileg is elismert autógyártó-beszállítók széles partnerségi hálózatára és a kiváló képességű, a kihívásokat kereső munkatársaira alapozza. − A gazdasági válság, a nagy financiális bukfencek ellenére a globalizált világban egyre több tehetős ember van, akik ragaszkodhatnak a luxushoz, ezen belül is prémium márkás autóikhoz. Amíg olyan szerződött ügyfeleink vannak, mint a BMW és beszállítókon keresztül a VW Csoport, vagy amíg a több mint 220 ezer A és B osztályú Mercedes autó mindegyikébe (ebből az elmúlt évben 40 ezer darab A osztályú Kecskeméten készült) négy darab általunk gyártott alkatrészt is beépítenek, addig optimistán nézhetünk a jövőbe − tette hozzá Sándor József. A már most prosperáló gazdasági kapcsolatokat azonban nem volt könnyű kiépíteni, hiszen az ilyen volumenű gyártókat többnyire a konzervatív üzleti szemlélet jellemzi, így az autóalkatrész-gyártásban zömében exportra termelő vállalatnak hosszú időbe telt, amíg elérte, hogy a külföldi anyavállalatok magyarországi leányvállalataival is ki tudjon alakítani üzleti kapcsolatot. Ez a Fémalk Zrt. esetében most a teljes termelés 15-20 százalékát teszi ki, a maradék 80 százalékot közvetlenül exportálják. A sikertörténet bizonyára folytatódik, nem véletlen, hogy a zrt. fontos, a cég életét érintő kapacitásbővítést célzó döntések előtt áll.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló