aktárkapacitásának duplázását tervezi a nagytétényi Weener Plastic Kft., amely tizenhat éve működik a hazai műanyagiparban. A német csoport 15 leányvállalata közül a magyar társaság volt az első, amelyet külföldön létesített az anyavállalat – mondta lapunknak Sass Ákos, a cég egyik ügyvezetője. Terveik között szerepel a külpiacokon való jelenlét erősítése, főként a munkaintenzív műanyag alkatrészek előállításában. A Weener Plastic fő profilja a jó minőségű műanyag kupakok gyártása, a forgalom kilencven százalékát gyakorlatilag ez a tevékenység adja. A napi fogyasztási cikkek legnagyobb gyártóinak beszállítója, így például a legismertebb termékek közül a Domestos, a Palmolive, a Nivea és a Tic Tac márkák csomagolásának egyes részeit a cég készíti. A forgalom 5–10 százalékát adja a műszaki műanyagok gyártása, így például a társaság nagytétényi gyárában készülnek a Honda egyes gépkocsimodelljeinek belső légbeömlő paneljei, és ugyancsak a Weener Plastic állította elő a NUK teljes bababiztonsági műanyag kollekcióját. Ezekkel a termékekkel balesetbiztossá lehetett alakítani a lakás legkockázatosabb felszereléseit. Hermann László ügyvezető szerint ez utóbbi termékcsalád rendkívül magas minőséget követelt, a legyártott műanyagoknak szigorú követelményeknek kellett megfelelniük. A magas fokú minőség egyébként is jellemzi a magyar céget, a nagytétényi gyárnak a megrendelői igények miatt többféle szabványnak és utóbb már a HACCP rendszernek is meg kellett felelnie. Ebből adódóan nem a legolcsóbb kupakgyártó – ismerték el az ügyvezetők. A külpiacokon való jelenlét erősítése fontos a cég számára, a feljövő gazdaságokban mindinkább szükség van a jó minőségű kupakokra, ám csak a jövő dönti el, hol érdemes komolyabb aktivitást kifejteni. Az új beruházással a jelenlegi 1500-ról 3000 palettára nő a tárolókapacitás. A fejlesztést a cég külső forrásból finanszírozza. Tavaly a Weener Plastic 150 millió forint állami támogatáshoz jutott a GVOP-n keresztül, ennek segítségével kilenc új gépet állított üzembe. Ezzel a gyártósor nagyjából negyven géppel működik és az egyik legnagyobb kozmetikai kupakgyártónak számít a honi piacon. Éves forgalma eléri a kétmilliárd forintot. Tulajdonosi szerkezetét tekintve 70 százalékban német, 30 százalékban magyar. A csoport világszerte műanyagipari tartozékokat állít elő, többek között a legnagyobbnak számít a golyós dezodorok golyóinak gyártásában. Világszerte 11 érdekeltsége van, összesen mintegy kétezer munkavállalónak kínál munkalehetőséget. Forgalma alapján a háztartás-vegyipari csomagolóanyagok kupakpiacából 20 százalékot, a kozmetikai cikkeknél 55 százalékot, az élelmiszer-ipari szegmensből pedig 25 százalékot fed le.