A szabályozás a lakás-, és hitelkínálatokra, valamint állásajánlatokra vonatkozó hirdetéseket érinti. Ezzel véget vetnek a különböző emberi jogi szervezetek által a Facebook ellen indított perek sorának is - mondta.
"Régi hagyomány a lakhatás, munkahely és hitelképesség alapján történő hátrányos megkülönböztetés, és ezt a kártékony magatartást nem szabad a Facebook reklámjai révén is folytatni" - fogalmazott. Egyúttal bejelentette azt is, hogy egyezségre jutottak az ügyben az Amerikai Polgárjogi Unió (ACLU) nevű befolyásos szervezettel is, amely a legtöbb pert indította a vállalat ellen.
Az intézkedés részeként betiltják azokat a reklámokat, amelyek a lakás- és hitelkínálatokat, valamint állásajánlatokat életkor, nemi hovatartozás, vagy lakóhely alapján fogalmazzák meg.
Elemzők szerint a hitelkínálatokat reklámozók például előszeretettel vesznek célba kisebbségeket és nehéz helyzetben lévőket, de azonnali hitelt kínálva uzsorakamatot szednek.
"A lakhatással, állásajánlatokkal vagy hitellehetőségekkel kapcsolatos hirdetések rendkívül fontos szerepet játszanak abban, hogy az emberek új lakást szerezzenek, új karriert kezdjenek vagy hitelhez juthassanak, ezért ezeket soha nem szabad emberek kirekesztésére felhasználni" - fogalmazott blogjában Sheryl Sandberg.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Két híd összeomlott, egy vonat pedig felrobbant egyetlen éjszaka alatt

Biztos helyről tudjuk, hogy nem épül meg az M0-ás körgyűrű, lesz helyette M100 és M10

Újabb fővárosi területen vezetik be a fizetős parkolást

Lecsapott az új Covid, fertőz, mint a pestis, intézkedett a WHO

Vérfagyasztó fenyegetést kapott Berlin, hamar elszabadulhat a pokol

Lázár János odaadta valakinek a Balatont

Hatalmas biznisz lett a garázsüzlet

Új célcsoport jelent kihívást a Balatonnál, nem győzik őket kiszolgálni
Forrnak az indulatok, a BYD-t okolja a csődbe ment autókereskedő
