Tele van a világsajtó kínai gyártású városi elektromos minikkel, amelyek olcsóbbak, mint Európában egy benzines kisautó. A német ADAC minőség-ellenőrző intézet csavarjaira szedett egy ilyen autót, hogy kiderítse, mi a titka az alacsony árnak - írja a Magyar Nemzet. A múlt év vége óta elérhető Németországban a kínai Suda SA01 elektromos autó, méghozzá állami támogatással. Ára 10 390 euró (3,7 millió forint).
Az ADAC vizsgálata szerint a karosszériáján akad festékhiba és volt pontatlanul beállított ajtó is. Az autó 70 kilométeres sebességnél megpördült, miközben az európai kompakt járművek 95 kilométeres sebességgel teljesítik a tesztet. A kínai 100 kilométeres sebességről lassítva 41,8 méter után áll meg, míg az elektromos Opel Corsa már 32,3 méter alatt lefékezett.
A Sudának SA01 40 kWh-s lítium-ion akkumulátora van, amellyel 200 kilométert tehet meg, de a töltési idő nagyon hosszú. Ráadásul nem tud kommunikálni az összes utcai töltővel, és ezért közterületen néhol egyáltalán nem lehet életet lehelni bele. De a legnagyobb baj a törésteszten volt: a 64 kilométer per órás frontális ütközésben a sofőr súlyos sérüléseket szenvedett volna egy igazi balesetben.
Legolvasottabb
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Magyar Péter: Kiállunk a fuvarozók mellett, elfogadhatatlan a brutális díjemelés
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Rémessé is válhat a karácsonyi vacsora, támad a reflux
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek