Az európai autópiac legnépesebb mezőnyének újdonságát, a Renault Megane II-est választotta az Év autójának a nemzetközi zsűri. Az X84-es kódú modellcsaládra 2,1 milliárd eurót költött a Renault.
Gyors fejlesztés, rugalmas gyártás és a Nissannal közösen alkalmazott szerkezeti elemek jellemzik az új Renault-stratégiát - írta a Népszabadság. Az új modellcsaládnál jelentősen lerövidítettük a tervezés fázisát, és már a program elején bevontuk a gyártókat és a beszállítókat a fejlesztésbe, így minden eddiginél gyorsabban, az első terv megszületése után 29 hónappal megindulhatott a sorozatgyártás, a ciklus az első Mégane-nemzedéknél még 46 hónapig tartott – mondta Carlos Tavares alelnök.
A programban szereplő öt modellváltozatra összesen 2,1 milliárd eurót költött a Renault, az összeg megegyezik az előző nemzedék beruházásaival, ám az autó jóval több biztonsági felszereléssel készül, és a költségek többféle típus között oszlanak meg. Az összeg felét a spanyolországi palenciai üzemre és a franciaországi Douai-ban lévő gyárra fordították. A törökországi Bursában működő üzemben Classic típusokat gyártanak.
A fejlesztés mellett a gyártási idő is lerövidült: a korábbinál 24 százalékkal gyorsabban, 11 óra alatt készül el az autó. A 2,1 milliárd euróból 790 milliót fordítottak tervezésre, 1240 milliót ipari beruházásra, 70 milliót gyártás-előkészítésre. A modellek fejlesztésével és tesztelésével 8,6 millió munkaórát töltöttek a szakemberek. 2006-tól a Renault-Nissan Alliance éves termelésének több mint negyede, mintegy 1,8 millió autó, így a Mégane és a következő Almera is az első közös C típusú padlóvázra épül.
A Mégane II-est 75 országban árusítják majd. A Renault 14 százalékos piaci részesedést akar elérni Európában, ahol a C, vagyis kompakt alsó középkategóriás autók a legkeresettebbek, ilyet választ a vásárlók 32,9 százaléka, ami a kontinensen évente ötmillió új személygépkocsit jelent. A magyar piacon kompakt autókból idén tíz hónap alatt több mint ötvenezer kelt el, itthon az új Mégane-t decembertől forgalmazzák, a modellből évente hatezer eladását tervezi a Renault Hungária.
Az autós Oscarként is emlegetett Év autója díjról az idén 22 ország 58 szakújságírója döntött. Surányi Péter zsűritag, az Autó 2 főszerkesztője elmondta, hogy a hét döntős modell közül a Renault Mégane egyéni formájával, kimagasló minőségével és biztonságával került az első helyre. A jelölt modellből megjelenésének évében öt európai piacon legkevesebb ötezret kell eladni.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.