A svájci Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG csokoládégyártó cég első félévi árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 8,9 százalékkal, 847,2 millió frankra (545,5 millió euró) nőtt.
A 4,7 millió frankos nettó nyereség a forgalomhoz képest eltörpül ugyan, de az egy évvel korábbi 1,7 milliós veszteséghez képest édes eredmény.
A minőségi termékeiről – többek között a Lindor és a Ghirardelli márkákról, valamint az aranyszínű húsvéti nyulakról – ismert cég forgalma elsősorban az USA-ban, Kanadában és Ausztráliában nőtt, a stagnáló gazdaság által meghatározott európai piacon azonban a Lindt drága csokoládéi iránti kereslet visszaesett.
A Lindt mindazonáltal riválisainál jobb félévet könyvelhet el: a Nestlé csokoládé-divíziójának forgalma az első félévben mindössze 0,4 százalékkal nőtt, a világ legnagyobb tömbcsokoládé-gyártója, a szintén svájci Barry Callebauté pedig – a június 30-án zárult 9 hónapos időszakban – 2,6 százalékkal esett vissza.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.