A vasúti forgalom már április elején megindult az 1999-ben lebombázott régi Zezelj-híd helyén épült új hídon, a közúti forgalom azonban akkor nem vehette kezdetét, mert a hídhoz tartozó bekötőutak még nem készültek el - emlékeztetett a vajdasági Magyar Szó abból az alkalomból, hogy a hét végén másodszor is átadták a hidat.
Az építkezés 2012 áprilisában kezdődött, és a tervezett 2013 helyett 2018-ra fejeződött be. A költségek is folyamatosan növekedtek: a végleges összeg 55 millió euró (18 milliárd forint, több mint egy focistadion ára) lett, amiből 30 milliót az Európai Unió fizetett. A legutolsó információk szerint a bekötőutak kiépítésére négymillió eurót kellett elkölteni.
Az új híd 474 méter hosszú, 31 méter széles, két vasúti vágány, két közútszakasz, ugyancsak két-két járda és kerékpáros út van rajta. Aleksandar Bojovic mérnök elmondása szerint európai, főként németországi standardokat tartalmazó, háromezer oldalas dokumentumhoz tartották magukat a kivitelezők az építkezés során. A hidat 100 évre tervezték.
A fotó forrása: Shutterstock
Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Hiába kapaszkodik a Fidesz, a Tisza előnye nem csökken – itt a friss Republikon-mérés
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül