A norvég Sor-Varanger Utvikling beruházási társaság, a Kirkenes Business Park és a Finnmark megyei önkormányzat közös gondozásában készült Arctic Railway Vision projekttervezet szerint a Barents-tenger és a Balti-tenger közötti vasúti összeköttetés létesítésével Északkelet-Ázsia és Észak-Európa között a Szuezi-csatornán keresztül haladó útvonalhoz képest az arktiszi hajózási útvonalon negyven százalékkal lehetne csökkenteni a szállítási időt és húsz százalékkal az üzemanyag-felhasználást.
Az elképzelés szerint vasúti összeköttetés létesülne az orosz határtól 15 kilométerre nyugatra fekvő norvég Kirkenes kikötő és a finnországi Rovaniemi között. A barents-tengeri jégmentes kikötő bővítése és az 520 kilométeres vasútvonal megépítése 2,9 milliárd euróba kerülne és 2030-ra készülne el.
Legolvasottabb
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megvan a megállapodás, kiharcolták maguknak a fuvarozók
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél