Budapesten a Duna tömegközlekedési szempontból kihasználatlan. A hajózás fellendülése és a tömegközlekedés vízi útra terelése kisebb részben tehermentesíteni tudná a túlzsúfolt fővárosi közlekedést. Ezért egy most induló kikötőfejlesztési projekt eredményeként a BKV 2012 nyarától a dunai közlekedési útvonalon 8 megállóhely érintésével környezetkímélő, és a teljes vonalon - a Duna vízállásától függően - részlegesen akadálymentes tömegközlekedési útvonalat létesít.
Ehhez szükséges három új kikötő (Újpest, Árpád híd, Millenniumi Városközpont) megépítése, valamint öt már meglévő (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) felújítása, korszerűsítése, akadálymentesítése, infrastruktúrájának fejlesztése. A 493 millió forintos fejlesztés 90 százaléka uniós forrásból valósul meg.
A tizenegy és fél kilométeres útvonalat a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként közlekedő hajók hegymenetben (Újpest irányában) egy óra, míg völgymenetben (a Millenniumi Városközpont irányában) háromnegyed óra alatt teszik majd meg. A járatok BKV tarifarendszerébe illeszkedő díjakkal közeleknének.
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Krónikus spirál: ez a három betegség durván megrövidíti az életét
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé