Hardy Mihály tájékoztatása szerint a ferihegyi repülőtérnek három, egymástól független, nagyfeszültségű elektromos betápláló rendszere van, de a 2-es terminált úgy tervezték, hogy mindhárom leállása esetén is biztosítható legyen a légikikötő működése.
Az új csarnok, a SkyCourt alagsorában egy 80 ezer köbcentiméteres dízelmotor szükség esetén 30 másodpercen belül elindul és meghajt egy elektromos generátort, ami azonnal átveszi a terminál áramellátásának biztosítását. Péntekre virradó éjjel ennek a rendszernek az üzembiztosságát tesztelték a repülőtéri szakemberek, a teljes terminált lekapcsolták a külső áramforrásokról. Ennek során megállapították, hogy akár 24 órás áramkimaradás esetén is üzembiztosan tudják a terminált működtetni.
A közleményben Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Szolgáltató Központjának igazgatója kifejtette, a SkyCourt megépítése óta többször végeztek részleges teszteket, az összes rendszert együtt csak az után ellenőrizték, hogy megépültek a nagyfeszültségű betáplálás új vonalai. Hangsúlyozta, hogy ekkora nagyságrendű áramkimaradást még sohasem szimuláltak a repülőtéren. A tesztek során pár kisebb hibától eltekintve minden rendben ment - összegezte a tesztet az igazgató.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ilyen lesz a karácsony: költekezés, stressz és sokaknál a hitel is becsúszik a fa alá
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk