A testület határozata alapján a tendergyőztest csak azután lehet kiválasztani, ha a Bombardier a 365,56 euró/férőhely/év ajánlati árának kötöttsége mellett megadja: a karbantartási költségre, a járműtisztítás kiszerelési költségre, és az egyéb költségekre vonatkozó rész-, illetve alszempontokra - a műszaki ajánlatban megadott műszaki tartalommal összhangban álló - valós árelemeit. (A Bombardier ugyanis a karbantartásra 365,54 euro/férőhely/év ajánlatott adott, melyen belül a karbantartási és a tisztítási rész irreálisan alacsony, 0,01 euró/férőhely/év volt, a fennmaradó összeget pedig az egyéb költségre jelölte meg.) A testület határozatában leszögezte, az elbírálásában a közbeszerzési eljárás megkezdésekor még irányadó korábbi közbeszerzési törvényt előírásait kell alkalmazni. Ezen szabályozás pedig nem tartalmaz a kirívóan alacsony ár tekintetében az ún. "magyarázatkérésen" kívül egyéb jogi szabályozást. Nem ad iránymutatást arra vonatkozóan, hogy ha az ajánlatkérő (MÁV) kirívóan alacsony árral találkozik, miként járhat el és milyen döntéseket alkalmazhat. A Döntőbizottság ugyanakkor azt is tényként állapította meg, hogy a kérelmező által az ár értékeléséhez kapcsolódó két rész, illetve alszempontra megadott 0,01 euró/férőhely/év vállalás miatt nem biztosítható az ajánlatok jogszerű, esélyegyenlőséget biztosító értékelése. A MÁV értékelési kritériumrendszere, a részszempontok relevanciája és súlyszáma nem érvényesülhetne és ez egyben a másik ajánlattevő ajánlatának jogszerű értékelését, a két ajánlat összehasonlítását sem tenné lehetővé. A Döntőbizottság miután megállapította, hogy a Bombardier ajánlatában a teljes műszaki tartalom teljesítését vállalta a megajánlott ajánlati árért, azzal ítélte kiküszöbölhetőnek a bekövetkezett problémát, hogy az ajánlati ár kötöttségének megtartása mellett előírta, hogy azokat a kérelmező a műszaki ajánlata tartalmának megfelelően bontsa szét, majd a részletes ajánlatot nyújtsa be a MÁV-nak.