A kutatás rámutatott, hogy a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak a webáruházak, a legtöbben - a válaszadók 70 százaléka - pedig könyv-zene-film kategóriában vásároltak valamilyen terméket. Ezt követte a ruházat és a kiegészítők kategória 62 százalékkal, a megkérdezettek alig több mint fele (53 százalék) vett már online mozi-, koncert- és színházjegyet. Ugyanakkor legnagyobb arányban az elektronikai cikkek iránti vásárlási hajlandóság növekedett.
A felmérésből kiderült az is, hogy egy átlagos bevásárlókosár értéke fogyasztónként 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy vásárló az e-kereskedelemben. A termékek átvételére legszívesebben a futárszolgálatot használják a vevők, és előnyben részesítik az utólagos készpénzes fizetést.
A Gemius arra számít, hogy a jövőben az online élelmiszervásárlás lendül fel leginkább, mindamellett, hogy a válaszadók 58 százaléka a személyes kontaktus hiánya miatt nem vásárol weben keresztül. A cég szerint számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt az internetes vásárláshoz.
A reprezentatív kutatás 2015. január 12. és 23. között, 1540 (15 éven felüli) internetező megkérdezésével készült.
Legolvasottabb
Orbán barátja határidőt szabott: pár hete maradt a Mol-nak a szerb olajtársaság megmentésére
Bilincsben a klímaaktivista: letartóztatták Greta Thunberget
Fehér karácsony? Szenteste jön a csavar
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Kormányinfó: itt vannak az év utolsó bejelentései
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Kockázat vagy kényszer? Újraindítják a világ legnagyobb atomerőművét