A cikk szerzője: Czire Zsuzsanna, tartalomstratéga, 7digits
A videómegosztó platformok népszerűségének okai
Az alkalmazás népszerűségének egyik oka a formátum könnyű fogyaszthatósága. Nem véletlenül a videós tartalom az egyik legnépszerűbb tartalom formátum; 2020-ban az internetezők 83,3 százaléka nézett rendszeresen videókat, és az előrejelzések szerint 2022-re az internetes tartalmak 82 százaléka videós tartalom lesz. A formátum népszerűsége mellett a TikTok alkalmazás másik nagy vonzereje az, hogy mobiltelefonra optimalizált - a videós tartalmak fogyasztása mobil készülékeken még további 6 százalékkal gyorsabban nő, mint a többi eszközön.
A TikTok malmára nemcsak a mobiltelefonokkal való kompatibilitás és a formátum növekvő népszerűsége hajtja a vizet, hanem a pandémia is. Egyrészt a bezártság alatt a felhasználók mobilhasználati ideje 29 perccel nőtt a 2018-as adatokhoz képest (amikor a telefonhasználati idő 6 perccel volt kevesebb, mint a TV előtt töltött idő), a televízió képernyője előtt töltött idő pedig drasztikusan, 12 százalékkal csökkent.
A mobiltelefon egy portál a nagyvilág felé, a komfortérzésért felelős eszköz, amely a valóság kiterjesztésében és a kapcsolattartásban játszik nagy szerepet, és lehetőséget ad a szocializációra a távolságtartás ideje alatt is.
A felhasználók véleménye alapján a mobiltelefon használatának okai a pandémia alatt:

A mobil tehát elsősorban egy szórakoztató, kikapcsolódást nyújtó eszköz, ami segít kapcsolódni a külvilághoz és enyhít a járványügyi intézkedések által okozott magány érzésén.
A TikTok növekedési tendenciája
Az applikáció felhasználói táborának növekedését az alábbi ábra jól szemlélteti:

Nemcsak az Amerikai Egyesült Államokban, hanem az Európai országokban végzett felmérések is ugyanazt a növekvő tendenciát regisztrálták:

A növekvő népszerűség eredményeként 2020-ra a TikTok letaszította trónjáról a Facebookot, és az év egyik legtöbbször letöltött alkalmazásává vált.

Miért pont a TikTok?
De vajon miben rejlik a TikTok népszerűsége - mivel tud például többet, mint az Instagram? A TikTok egy viszonylag új alkalmazás, ezért esetében egyrészt jelen van az újdonság varázsa, ami azzal is jár, hogy ezen a felületen egyelőre biztosan nincsenek jelen a szülők, éppen ezért népszerű a fiatalok között.
Másodszor, rendkívül egyszerű használni, teljesen kezdők is profi tartalmakat tudnak készíteni a TikTok filterei, zenei adatbázisa és különféle videószerkesztők segítségével - azaz megadja az esélyt mindenkinek arra, hogy bármiféle előképzettség nélkül, a mobilja segítségével minőségi videókat hozzon létre. Ez volt anno az Instagram nagy dobása is, a platform képszerkesztő eszközeivel bárki egy sima mobiltelefonnal is látványos fotókat csinálhatott.
És nem utolsó sorban ott a TikTok algoritmusa, amely lehetővé teszi, hogy igazán testreszabott és szórakoztató tartalmakat érjünk el, így az app akár órákra képes behúzni az embert.
A fenti három pontnak köszönhetően a TikTok ma már népszerűbb, mint az Instagram:

A TikTok közönsége
A globális felhasználói arányokat nézve jelenleg a TikTok-felhasználók megközelítőleg 50 százalékát a 29 év alattiak teszik ki. Magyarországon a felhasználók 37 százaléka a Z generáció (2000 és 2010 között született) tagja, míg az Y generáció (1980 és 2000 között született) tagjai csak 19 százalékban vannak jelen a platformon.
Az app felhasználóbázisának változása ismerős mintát követ: a Facebook a kezdetekben egyetemisták platformja volt, az idősebb generáció jóval később fedezte fel magának. Az Instagram is eleinte a fiatalok körében tarolt és csak a későbbiekben hódította meg az idősebb közönséget. A TikToknál is ez a trend figyelhető meg, jelen pillanatban a regisztrált felhasználók 70 százaléka 18 és 35 év közötti. De ahogy telik az idő, a regisztráltak átlagéletkora is növekszik. Marketing szempontból a TikTok ereje és különbözősége a többi közösségi média platformtól abban rejlik, hogy az itt futó hirdetések a videós formátum miatt sokkal intenzívebb figyelmet igényelnek a felhasználótól, így az a néző, aki interakcióba lép az adott hirdetéssel, nagyobb valószínűséggel lesz vásárló is. Ez pedig végeredményben nemcsak magasabb eladási számokat, hanem középtávon növekvő márkaismertséget is eredményezhet. Azoknak a vállalatoknak, amelyeknek a fiatalabb generációk elérése helyezkedik el marketing stratégiájuk gyújtópontjában, a TikTok szinte kötelező csatorna. S bár a “TikTok az új Instagram” állítás szinte biztosan megállja a helyét, az új közösségi platform tartalmaiba invesztáló márkáknak nem szabad elfelejteniük azt a leckét, amit a Facebooknál évekkel ezelőtt már megtanultak: a TikTok is csak egy csatorna, mely képes ugyan olcsón megteremteni a márkára szegeződő szempárokat, önmagában azonban nem helyettesítheti sem a jól átgondolt online marketing startégiát, sem az olyan robusztus eszközöket, mint például a profi emailmarketing automatizáció.
Szerző: Czire Zsuzsanna, tartalomstratéga, 7digits
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja
Kína rettenetes új fegyvere átírhatja a partraszállás szabályait

Elképesztő újítást vetett be a Windows: szó szerint elképesztő

Kanada mint az EU tagja? Mindenki hatalmasat nyerhetne az „üzleten”, Trumpot kivéve

Nagy Mártonék fontos részleteket tisztáztak, ilyen sorsot szánnak az önkormányzati vagyonnak

Jönnek az új automaták, eltűnik a készpénz a bankokból

Hatékonyság, biztonság és mesterséges intelligencia egy üzleti laptopban (x)

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Szintet lépett a szuverenitásharc, milliárdos hálózatot vettek célba Lánczi Tamásék
