Az egy-másfél nap alatt teljesíthető fuvarok menetideje két-három napra, egy Tiszaújváros-Rotterdam fuvar ideje 48 óráról 60-64 órára nőne, ha a bevándorlási válság miatt megszűnne a schengeni határmentes övezet - tudta meg a Világgazdaság a szállítási szakma szakértőitől. A hosszabb menetidő miatt kevesebb megbízást teljesíthetnének a cégek, ami bevételcsökkenést okozna.
Azt nehéz lenne megmondani, hogy mekkora lenne a kár. Sok tényező ugyanis nem világos. Például lehet, hogy a határokon csak szúrópróbaszerűen ellenőriznék a teherautókat, ami viszonylag rövid időt venne igénybe, de lehet, hogy mindet átvizsgálnák. Emellett az is igaz, hogy bár Románia nem tagja a schengeni övezetnek, ennek ellenére nincsenek torlódások a román-magyar határon.
Költségekkel járna bizonyos okmányok, például az útlevelek kiváltása, amelyekre ma nincs szükség. A legnagyobb gondot azonban a bizonytalanság okozná, ugyanis a határátlépés idejének kiszámíthatatlansága miatt nem lehetne garantálni a fuvarok megérkezésének idejét.
A magyar vállalatokat az is sújtaná, hogy bár olcsóbbak, mint nyugati versenytársaik, de a megrendelők a kevesebb határügyi kockázat miatt ennek ellenére a nyugat-európai szállítókat választhatnák.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nem viccelt Trump: ez történt a tengeren a drámai bejelentése után
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze