A vasúti áruszállítás egy éve történt liberalizációja alatt jelentős befektető nem jelent meg a magyar piacon, a négy alternatív vasúttársaság viszont komoly tanulópénzt fizetett. Ugyanakkor az állami vasúttársaságok (MÁV, GySEV) sem profitáltak a változásokból, tehát senki sem került ki a versenyből győztesen - mondta Antal Dániel miniszteri biztos. Az okok között az áruszállítási piac általános gyengélkedését említik, ugyanakkor az új vasúttársaságok megjelenése nyomán nem változott a közúti és a vasúti áruszállítás korábban kialakult aránya. Antal szerint meg kell vizsgálni, hogy a jogszabályok, a hatóságok működése, illetve az állami érdekeltségű társaságok piaci magatartása mennyiben járult hozzá ahhoz, hogy az alternatív vasúti áruszállítók nem tudtak labdába rúgni. Több esetben kényszerültek ugyanis arra, hogy kifogással éljenek a Gzadasági Versenyhivatalnál. A személyszállítás liberalizációjának jelenleg semmilyen feltétele nem adott, ugyanakkor a 2010-es piacai nyitásra itt is meg kell kezdeni a felkészülést - tette hozzá Antal.