Jelentős javulást érzékelhetnek a budapesti M1-es metró, azaz a Kisföldalatti utasai a hangos utastájékoztatásban. Megújultak a szövegek és jelentősen jobb lett a hangok minősége is - írja a BKV.
Több mint 25 éve, az 1995-ös felújítás során szerelték be azokat a hangos utastájékoztató eszközöket a földalatti szerelvényeire, amelyeket most lecseréltek. A régi és elavult berendezéseket egy új, jóval modernebb technika váltotta fel. Ezeket az eszközöket az M3-as metró felújításra kijelölt szerelvényeiből szerelték ki, és tették át a földalatti 23 kocsijába.
A metrókhoz hasonlóan ezentúl a földalattin is Szalóczy Pál egykori tévés és rádiós bemondó hangja hallható. Most már angolul is elhangzanak az utastájékoztató szövegek, amelyeket Rachel Appleby olvas fel.
A Kisföldalatti a világörökség része
A Millenniumi Földalatti Vasút a kontinentális Európa első városi földalatti vasútvonala - a világon elsőként - 1896-ban indult el. Az eredetileg a mai Vörösmarty tér és Széchenyi fürdő állomások között közlekedő földalattit 1973-ban hosszabbították meg a Mexikói útig, ekkor érkeztek a vonalra a ma is közlekedő Ganz szerelvények. Ma már a főváros egyik jelképe, 2002 óta pedig a világörökség része.
Legolvasottabb
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van