Jelentős javulást érzékelhetnek a budapesti M1-es metró, azaz a Kisföldalatti utasai a hangos utastájékoztatásban. Megújultak a szövegek és jelentősen jobb lett a hangok minősége is - írja a BKV.
Több mint 25 éve, az 1995-ös felújítás során szerelték be azokat a hangos utastájékoztató eszközöket a földalatti szerelvényeire, amelyeket most lecseréltek. A régi és elavult berendezéseket egy új, jóval modernebb technika váltotta fel. Ezeket az eszközöket az M3-as metró felújításra kijelölt szerelvényeiből szerelték ki, és tették át a földalatti 23 kocsijába.
A metrókhoz hasonlóan ezentúl a földalattin is Szalóczy Pál egykori tévés és rádiós bemondó hangja hallható. Most már angolul is elhangzanak az utastájékoztató szövegek, amelyeket Rachel Appleby olvas fel.
A Kisföldalatti a világörökség része
A Millenniumi Földalatti Vasút a kontinentális Európa első városi földalatti vasútvonala - a világon elsőként - 1896-ban indult el. Az eredetileg a mai Vörösmarty tér és Széchenyi fürdő állomások között közlekedő földalattit 1973-ban hosszabbították meg a Mexikói útig, ekkor érkeztek a vonalra a ma is közlekedő Ganz szerelvények. Ma már a főváros egyik jelképe, 2002 óta pedig a világörökség része.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Reagált Zelenszkij a korlátozott tűzszüneti javaslatra

Putyinéknak semmi se szent? – megtámadták a baltiak energiaellátását

Hadrendbe álltak Orbán békeharcosai, totális blokád jöhet a csütörtöki EU-csúcson

Patthelyzet a Margit hídon: három tüntetőt előállítottak

Magyar találmány lesz világsiker: az űrtechnológia forradalmasítja a városok tervezését

Jön az állampapír-pénzeső 3.0, százmilliárdokat kapnak a befektetők

Olyan hideg lesz éjszaka, amilyen még télen sem volt
Amerikai-orosz csatára vágyik Putyin

Infláció: vannak, akik még Orbán Viktornál is jobban kikészülnek tőle
