Az önkormányzatok részéről tárgyalásokat vezető polgármester beszámolója szerint a szerződést a héten írta alá a Bahart vezérigazgatója, ezt követően azt a települések testületeinek is jóvá kellett hagyniuk.
A tavaly többségi állami tulajdonba került Bahart reorganizációs tervében az szerepelt, hogy a cég eladja négy, csekély forgalmat lebonyolító közforgalmú kikötőjét. Ez ellen többen tiltakoztak, a Bahartban kisrészvényesnek számító települések polgármesterei pedig azzal a kéréssel keresték meg a hajózási cég vezérigazgatóját, valamint a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Turisztikai Ügynökséget, hogy kedvezményes áron, a részvényeik beszámításával ők vehessék meg a kikötőket, cserébe garantálják azok közcélú megtartását.
Koncz Imre elmondta, Kontrát Károly országgyűlési képviselő támogatta az ügyüket, az ő segítségével sikerült megállapodásra jutnia a négyből három önkormányzatnak. Ennek értelmében az eladás helyett 25 évre ingyenes használatba veheti kikötőjét Balatonkenese, Balatonakali és Balatonudvari. A negyedik település, Csopak estében - mivel ott egyéb kérdések is felvetődtek - még nem született egyezség.
A feltételek értelmében az érintett önkormányzatoknak a jövőben is fenn kell tartaniuk kikötőik közforgalmúságát, állniuk kell a fenntartás és a szükséges engedélyek beszerzésének költségeit, értéknövelő beruházásaik árát pedig nem számolhatják el a 25 év leteltével - summázta a polgármester.
"Nehezen hittünk benne, hogy sikerülhet, nagyon megható volt az a képviselő-testületi ülés, amelyen elfogadhattuk a lehetőséget. Az is biztos, hogy nehéz és új feladat lesz a kikötőüzemeltetés számunkra, de a Bahart vezérigazgatója megígérte, támogatni fogja a törekvéseinket" - fogalmazott Koncz Imre.
Mivel a Bahart menetrendi járatai pár éve ritkán, csak hetente tértek be akali kikötőjébe, és az idei menetrendben már nem is szerepelnek állomásként, meg fogják keresni azt a mintegy 60 tulajdonost, aki a Balatonon 15-50 fős személyszállításra alkalmas hajóval rendelkezik. Megkérik, segítsenek beindítani újra településükön a közforgalmú hajózást.
Hozzátette, első lépésként rendbe kell tenni a növényzet által benőtt kikötőt, és a "nagyon retró", több mint 40 éves jegyárusító bódé helyére egy vizesblokkot kell építeni a hajósok, sétálók, horgászok számra.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ilyen hatást gyakorol a szervezetre a buborékos ásványvíz, diétában is segíthet

Felállt a válságstáb: lekapcsolták az ország atomerőműveit
Tényleg szükség lesz az EU 72 órás túlélőcsomagjára? A hatalmas leállások láttán nem kizárt

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Több százan rekedtek a metrón: nem csitul a nyugat-európai blackout, káosz és sötétség tombol

Érkezik az új állampapír plusz, ilyen kamatokra lehet számítani

Több országot érintő áramszünet miatt nem járnak a vonatok, és a repülők sem szállnak fel

Európai áramszünet: leállt a kártyás fizetés is, kígyóznak a sorok az ATM-ek előtt

Akár néhány hónap múlva jöhet a vádemelés: megnéztük, hogyan működik a bennfentes kereskedelem
