Ennek fő oka az, hogy a pultokra kitett hibátlan gyümölcsök rászoktatták az embereket arra, ami nem szép, az nem ehető.
A termelőknek is sokat ki kell dobniuk, mert nem felelnek meg az áruházláncok minőségi feltételeinek - tette hozzá a szakember.
A pazarlás ellen a Nébih Vegyél számba címmel kampányt indított. A legalább év végig tartó kampány célja többek között, hogy tárolási tanácsokkal lássák el az embereket és a magyar termékek választására ösztönözzenek.
A kampányban arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy nem csak a legfrissebb, legszabályosabb, legesztétikusabb zöldség-gyümölcs tápláló, megfelelő tárolással a fogyaszthatósági idő meghosszabbítható, és érdemes hazai termékeket vásárolni, mert azok frissebbek a távolabbi országokból érkezőknél.
A kampány anyagaival a Nébih Maradék nélkül élelmiszerpazarlás elleni programjának felületein találkozhatnak az érdeklődők, emellett a hivatal saját csatornáin és egyéb tematikus oldalain is megjelenteti a gyakorlati tudnivalókat, a programhoz kapcsolódó rendezvényeket szerveznek.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Maga a rémálom: Oroszország ökológiai katasztrófát készíthet elő Herszonban
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Világraszóló vitában ugrott egymásnak az arany és a Bitcoin