A Magyar Közlönyben megjelent határozat az Innovációs és Technológiai Minisztérium 10 projektjavaslatát nevesíti. Ebből a tízmilliárdos nagyságrendűek a következők:
A Kelenföld-Hegyeshalom vasútvonal nemzetközi átjárhatóságának fejlesztése. Ennek célja a szűk keresztmetszetek felszámolása, így - egyebek mellett - Almásfüzitő, Tata, Komárom és Hegyeshalom állomásokon a biztosítóberendezések cseréje. A teljes költség 29,5 milliárd forint, ebből az uniós támogatás 19.8 milliárd.
Kapcsolódó
A Budapest és az ukrán határ közötti egyes vasúti vonalszakaszok korszerűsítésének előkészítése. Ide a következők tartoznak: a Kőbánya felső-Rákos-Rákosliget, a Hatvan-Füzesabony, valamint a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakaszok. A 34,7 milliárdos teljes költségből 23,2 milliárd forint lenne az uniós támogatás.
Egy projektben szerepel a Győr-gönyűi, a komáromi, az újpesti és a csepeli kikötők fejlesztése. A 24,4 milliárd forintos beruházásokhoz 16,3 milliárdot kér a kormány az Európai Uniótól.
Külön projektként jelenik meg a csepeli kikötő darupálya és egyéb fejlesztése, amely 14,3 milliárd forintba kerülne, ebből 9,6 milliárdot vállalna az EU.
Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Hiába kapaszkodik a Fidesz, a Tisza előnye nem csökken – itt a friss Republikon-mérés
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül