A tervezett terminál a hajók mellett közúti járművekkel és vasúton is megközelíthető lesz, és várhatóan 2019 végére mód nyílik majd a cseppfolyós földgáz (lng) átfejtésére a három szállítási mód mindegyike között. A kivitelezési tender majdani nyertesének egy vízi és egy szárazföldi lng-tárolót, valamint egy átfejtő egységet kell megvalósítania. Az úszó platform hajók lng-töltését biztosítja majd, a szárazföldi tartályokhoz kapcsolódó kutakon pedig tehergépjárművek vételezhetnek cseppfolyós, illetve sűrített földgázt (cng).
A cikk szerint a projektnek egyelőre nem része egy olyan visszagázosító, amely által vezetéken lehetne továbbítani a földgázt. Az viszont megoldható lesz, hogy az lng-t tehergépjárművekkel tovább szállítsák az ország más dunai kikötőibe, illetve töltőállomásokra.
A 2,2 milliárd forintos költségvetéssel megépülő csepeli terminál 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai támogatásból valósul meg - írta a Világgazdaság.
Képünk forrása: Reuter/Gary Cameron
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
„Ha most engedünk Putyinnak, holnap máshol tör ki a háború” – kemény üzenetet küldött az EU főképviselője
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban