Az állami támogatás jelenlegi szintje mellett további támogatásra van szükség, mert masszívan ráfizetéses a mintegy 700 céget kiszolgáló egyes kocsis fuvarozás. Ha a támogatási rendszer nem változik, két éven belül veszélybe kerül ez a szállítási mód, amelynek a kiesését csak évi 300 ezer kamionnal lehetne pótolni - írja az újság.
Az e fajta szolgáltatás azért drágább, mert a vonatok többször megállnak és egyesével kell leválasztani a kocsikat. Sőt, néha újakat is rájuk kell kapcsolni a szerelvényekre. Viszont ez adja a magyar vasúti szállítmányozás 20-25 százalékét, évi 12 millió tonnát. A jelenlegi állami támogatási rendszer anomáliái miatt az egyes kocsis fuvarozásban érdekelt vállalatok a segítség csak egy részét tudják kihasználni, így át kellene szervezni a támogatási módot - írja a problémáról a lap.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Szijjártó Péter kiállt Gáspár Evelin mellett: Ha máshova jelentkezik, ünnepelték volna
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Krízisben a kutatók: rosszabb a helyzet, mint gondolták
Hagyatékokra szakosodott a jogász-hivatalnok bűnbanda, több százmilliót nyúltak le az álörökösök