A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
Az indoklás szerint a jelenlegi helyzet azzal a veszéllyel jár, hogy csorbul a piaci verseny az Írország és Nagy-Britannia közötti légi járatokon. Az Aer Lingus kereskedelempolitikáját és stratégiáját minden bizonnyal befolyásolja a nagy versenytárs tulajdonosi jelenléte, emellett nem tud bevonni más légitársaságot vagy pénzügyi befektetőt, illetve nem tud stratégiai partneri megállapodásokat kötni. A Ryanair szerint "bizarr és nyilvánvalóan rossz" döntést hozott a hivatal. A követelés ellentétben van az európai szabályokkal és figyelmen kívül hagyja a vállalat ajánlatát, amely szerint bármikor feltételek nélkül kész eladni kisebbségi Aer Lingus-csomagját egy másik légitársaságnak.
Ez utóbbi megjegyzést árnyaltabbá teszi, hogy a Ryanair saját bevallása szerint pillanatnyilag senkit nem érdekel a tulajdonrész. A vállalat 2007 és 2009 között 407 millió eurót fizetett a pakkért, amelynek értékét időközben leírta 80 millióra. Így profitot érhetne el rajta, ugyanis a jelenlegi részvényáron 270 milliót érnek a papírok. A Ryanair azonban fellebbezni fog a versenyhatósági döntés ellen, ami évekig tartó pereskedésbe torkollhat. Eközben az Aer Lingusnak továbbra sem lesz esélye arra, hogy stratégiai befektető bevonásával erősítse meg helyzetét.
Legolvasottabb
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot