„Az általános tapasztalat szerint a megbízók teljesen lekötötték a közúti fuvarcégek kapacitásait, a teljesítés növelését az esetek többségében a gépkocsivezető-hiány korlátozza, és nem az, hogy nincs elég fuvarozóeszköz” – mondta a VG-nek Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) megbízott főtitkárhelyettese. Ugyanaz a helyzet, mint tavaly: a járművek 5-10 százaléka áll, elsősorban a munkaerőhiány miatt.
A szakma vonzóbbá tétele érdekében azonban a havi 700-800 ezer forintos nemzetközi gépkocsivezetői jövedelmeket már nincs hová emelni, mivel a nagyobb béreket a fuvardíjak semmiképpen sem fedeznék.
- tette hozzá.
Árvay Tivadar szerint azonban nem is a bérszint az elsődleges probléma, hanem a szakterület elöregedése, ezen belül is az utánpótlás hiánya.
Már magában az is visszatartó erő, hogy egy-két hetet távol kell lenniük otthonról, hiába nagyon kényelmesek és korszerűek a járművek. Az még ijesztőbb számukra, hogy a fel- és lerakóhelyeken gyakran hosszú órákat is várakozni kell, a mosdó és az idő eltöltését megkönnyítő szociális létesítmények pedig hiányoznak.
Árvay attól tart, hogy nagyon rövid időn belül olyan helyzet alakul ki, mint tavaly ősszel Nagy-Britanniában, amikor a sofőrhiány következményeit megérezte az egész ellátási lánc, a termelőüzemektől a boltokig.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló