A Magyar Turizmus Rt. 2000-ben indította el - a Magyarország számára legjelentősebb és a dinamikusan fejlődő új küldő piacokon - a lakosság utazási szokásainak és Magyarország, mint turisztikai desztináció ismertségének, imázsának és piaci lehetőségeinek vizsgálatát. Ennek keretében 2000-ben Franciaországban és Spanyolországban, 2001-ben Belgiumban, 2002-ben Olaszországban, 2003-ban Lengyelországban és Nagy-Britanniában, 2004-ben Ausztriában, Hollandiában és Németországban volt elsődleges kutatás. A kutatássorozat a 2005-ben is folytatódik, amikor is az MT Rt. Észak-Európában végez elsődleges piackutatást. Az észak-európai országok közül a felmérés a magyarországi turizmus szempontjából jelenleg is jelentős küldő piacnak számító Dánia, Svédország, Finnország és Norvégia lakosainak utazási szokásait, valamint Magyarország képét vizsgálja. Ennek eredményeként a vendégéjszakák háromnegyed részét generáló küldő piacokról áll majd rendelkezésre elsődleges piaci információ. A kutatás 2005 végére várható eredményeit az rt. - a turisztikai szakma, valamint a sajtó számára tartott - szakmai prezentáción ismerteti majd.