A napilap úgy tudja, hogy a nemzetgazdasági tárcán belüli nézeteltérések személycserékhez is vezetnek. Így távozik a posztjáról a tárca azon osztályának vezetője, amelyik az áramadótörvény előkészítését végzi.
A Magyar Nemzet szerint nem tisztázottak az új sarccal kapcsolatos alapvető kérdések sem. Nem dőlt el például, hogy mikortól és pontosan mekkora jövedéki adót vetnének ki az elektromos energiára, és hogyan zajlana az új teher beszedése.
Kapcsolódó
Emellett azt sem tudni, hogy mindennemű, elektromos autóba töltött villamos energiára kiveti-e a kormány a jövedéki adót, vagy csak a töltőállomásokon eladott energiára. Emellett még nem zajlottak le a szakmai egyeztetések sem.
A kormány célja a szakértők szerint az lehet az új adó bevezetésével, hogy az elektromos hajtású autók elterjedése során pótolja azt a jövedékiadó-kiesést, amely ma még a benzin és a gázolaj árába épített közteherből származik. Márpedig az üzemanyagok jövedéki adójából csak az idei első fél évben 291 milliárd forint folyt be az államkasszába.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Trump bizalmasa alkoholista személyiségnek tartja a főnökét, az elnök elismeri
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre