A Főpolgármesteri Hivatalt szűkszavú válasza szerint „a téma jelenleg nincs napirenden” - számolt be a napilap. A kérdést az teszi aktuálissá, hogy a Levegő Munkacsoport most aláírásgyűjtéssel próbálja lépésre kényszeríteni a fővárost.
A városi útdíj és a behajtási díj ugyanis nem egyszerűen egy sarc, hanem forgalomszabályozási eszköz is. Célja az autóhasználat fűnyíróelvszerű csökkentése, vagy a forgalom elterelése.
Kapcsolódó
A budapesti dugódíj bevezetését még Demszky Gábor vezetése alatt vállalta a főváros, a 4-es metró EU-támogatásának feltételeként. Eredetileg 2013-ban kellett volna bevezetni, Tarlós Istvánnak viszont két cikluson keresztül is sikerült kihúznia magát a feladat alól, sőt sosem mulasztotta el megjegyezni, hogy a dugódíjjal nem ért egyet. Karácsony Gergely azonban az adónem ideiglenes bevezetését ígérte főpolgármester-jelölti programjában, ahogy azt is, hogy a dugódíj hosszú távú sorsáról – a próbaidőszak után – népszavazáson dönthetnek a budapestiek.
Eddig azonban semmilyen lépés nem történt.
Igaz, a kormány 2020 végén megtiltotta az önkormányzatoknak, hogy emeljenek az útdíjaikon, illetve újakat vezessenek be a veszélyhelyzet idején, azonban a rendelet 2021 végéig van érvényben.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött