A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat - melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is - az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrumhoz (AMC) delegálta. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor - személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el.
Így a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához - remélik a döntéshozók.
Az MTÜ 2020-tól a változás eredményeként célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, a kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Az ügynökség célja mindezek mellett a kialakított eszköztár - több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek stb. - további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
Számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, többek között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Elfogyott a türelem: Karácsony hangosbemondókon üzen a kormánynak
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze