Egy új jelentés szerint ma már többen utaznak kerékpárral, mint autóval Párizs központjában.

Az Institut Paris Region (IPR) várostervezési ügynökség tanulmánya szerint

a párizsiak a városközponton belüli utazásaik 11,2 százalékában kerékpároznak, míg autót mindössze 4,3 százalékuk használ.

Az Euronews emlékeztet, hogy ez jelentős növekedés 2010-hez képest, amikor az IPR még arról számolt be, hogy a kerékpározás a párizsi utazások mindössze 3 százalékát teszi ki.

A belvárosban a gyaloglás volt a legnépszerűbb közlekedési forma az összes utazás 53,3 százalékával, míg a tömegközlekedést az emberek 30 százaléka vette igénybe.

Tíz évvel ezelőtt ki gondolta volna, hogy a kerékpárok leelőzik az autókat. Még sok a tennivaló, de ez az első győzelem

– írta David Belliard, a francia főváros közlekedésért felelős alpolgármestere az X-en.

Az elővárosok azonban még mindig nagymértékben függenek az autós utazástól. Az IPR tanulmányának megállapítása szerint minél messzebbre megyünk a városközponttól, annál nagyobb arányban teszik meg az utakat ilyen módon.

Párizs az elmúlt néhány évben fokozatosan visszaszorította az autókat a városközpontban többek között azzal, hogy parkolóhelyeket szüntettek meg, az utakat pedig megnyitották a gyalogosok előtt. Idén februárban továbbá egy szavazáson a párizsiak azt is jóváhagyták, hogy megháromszorozzák a nagyméretű járművek, például a terepjárók parkolási díját, 2025-től pedig betiltják a környezetszennyezőbb járműveket.

Dühös kórházi dolgozók és buszsofőrök fenyegetik a párizsi olimpiát

A Franciaországra vetülő nemzetközi olimpiai rivaldafényt kihasználva igyekeznek a szakszervezetek bónuszokat, a munkakörülmények javítását és egyéb juttatásokat kiharcolni a közalkalmazottakat képviselő egyes szakszervezetek. A deficitproblémákkal küzdő kormány közben ismét hozzányúlna a munkanélküli segélyek rendszeréhez, az viszont még nem dőlt el, pontosan hogyan.