„Jöjjön el egy 3 éves világkörüli hajóútra, amely a maga nemében az első, a gyönyörűen megújult MV Lara fedélzetén. A kedvező árú, all-inclusive világkörüli utazás mindössze évente 77 026 dollártól (közel 28,2 millió forint) kezdődik kétágyas elhelyezéssel. Az utazás hét kontinens, 140 országát és 382 kikötőjét érinti majd” – csábítja közösségi oldalán az érdeklődőket a Life at Sea. A társaság "soha véget nem érő" körutazást ígér, ám a leendő utasok közül néhányan már attól rettegnek, hogy átverték őket, és ez lehet a sohasem kezdődő hajóút – adott hírt róla a CNN.

Bakancslista kipipálva

A világkörüli útra a hajóstársaság három beszállási lehetőséget biztosít: Isztambul november 1-jén, Rio de Janeiro december 20-án, vagy Panama City 2024. február 9-én. Bár a Life at Sea szerint a hajóút a menetrend szerint elindul, ám néhány jövőbeli utas aggódik. Egyikük, aki már több mint százezer dollárt fizetett a cégnek, a CNN-nek azt mondta, hogy a helyzet "egy vicc". Attól tart, hogy a hajóút végül elmarad, ám névtelenségben kíván maradni, ahogy elpanaszolta:

Senkinek sem akartam elmondani. Szégyellem, hogy bedőltem ennek. Hallgatnom kellett volna a megérzéseimre.

 

A Miray Cruises, amely a Life at Sea tulajdonosa szeptember végén kellett volna, hogy átvegye a hároméves körútra szánt hajóját, amely a tervek szerint az MV Lara nevet kapja. Azóta egy hét telt el, és a hajó még mindig nem az övék.

Viharos tengerek

A Miray szóvivője a CNN-nek elmondta, hogy az adásvétel még nem zárult le. Bár a Miray nem erősítette meg a megvásárolni tervezett hajó nevét, széles körben úgy vélik, hogy az AIDA Aura az, amely a Carnival német központú leányvállalatához, az AIDA Cruises-hoz tartozik.

Az AIDA honlapja szerint a társaság 20 év és több mint 800 utazás után szeptemberben "búcsúzott" a hajótól, melynek keresztanyja annak idején Heidi Klum szupermodell volt. A hajó egyébként négy étteremmel, két társalgóval, öt bárral és klubbal, valamint két medencével rendelkezik.

Az AIDA Cruises nem válaszolt a CNN-nek arra a megkeresésre, hogy kommentálják, hogy az eladás megtörtént-e.

A Life at Sea Cruises számára eddig sem volt zökkenőmentes a szervezés. A márka márciusban indult útjára, amikor a  hároméves világ körüli hajóútra vonatkozó ajánlata, a relatív megfizethetőségével a címlapokra került.

A bevezető árak személyenként és évente akkor mintegy 30 ezer dollárról (11 millió forintról) indultak, de magukban foglalták a szállást, az étkezést és – ami az amerikaiak számára döntő fontosságú – az orvosi költségeket. A megélhetési költségek globális válságában a lakbérrel és az emelkedő árakkal összevetve ez vonzó ajánlatnak tűnt.

Három hónappal később a projekt csődöt mondott, amikor az induló csapat nagyjából fele kilépett, hogy saját világkörüli hajóút-projektjén dolgozzon. A szakadás most a Miray által indított per középpontjában áll.

Míg a káosz miatt néhány utas lemondta a tervezett hajózást, mások maradtak, mivel a Miray azt ígérte, hogy a hajóút a tervek szerint folytatódik, és ehhez egy nagyobb hajót fog vásárolni hozzá.

Szeptemberben pedig a vállalat bejelentette, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a hajóutat, így az utasok egy életre a fedélzeten maradhatnak, ha úgy kívánják.

Kendra Holmes, a Miray vezérigazgatója a CNN-nek e-mailben kategorikusan közölte, hogy a hajózás "nem késik", annak ellenére, hogy a hajó adásvétele még nem fejeződött be.

Júliusban Holmes még azt mondta, hogy a Life at Sea szeptember végén veszi át az új hajót, két hétig szárazdokkban dolgoznak majd rajta és a további kisebb munkálatokat pedig Isztambulban, menet közben végzik majd el. Most, hogy az eladást elhalasztották, azt mondta, hogy

Várhatóan a jövő héten kapjuk meg a tulajdonjog átruházását

Közölte, hogy az eredeti indulási dátumot tartani tudják, a már lefoglalt kabinok felújítására fognak összpontosítani.

Úgy tűnik azonban, hogy a lakóknak a fedélzeten zajjal kell majd számolniuk, mivel elmondta, hogy "a fennmaradó kabinokat ezután fogják felújítani". A kabinok mintegy felét már eladták – tette hozzá.

Kevesebb mint egy hónap van hátra, és néhány utas kezd ideges lenni a vállalat kommunikációjának hiánya miatt. Nem mindenki van meggyőződve arról, hogy a hajó november 1-jén elindul Isztambulból. A CNN-nek néhányan azt mondták, hogy hajléktalanok lesznek, ha a hajóút nem valósul meg. Az emberek eladták házaikat, autóikat és vagyontárgyaikat, hogy elkötelezhessék magukat. Az egyik leendő utas úgy intézkedett, hogy a hónap végén eladja a vállalkozását is.

Néhány utas anno kihasználta az ajánlatot, hogy pénzt spóroljon azzal, hogy előre fizetett a hajóútért. Sokan már több tízezer dollárt fektettek a projektbe.

Nem kellett volna hagynom, hogy az utazás iránti szenvedélyem elhomályosítsa az általában józan ítélőképességemet

– mondta egy utas.

A CNN által látott, az utasoknak küldött üzenetében a Miray társaság azt írta, hogy aki ebben a szakaszban lemondja a részvételt, annak csak a befizetett összeg 10 százalékát térítik vissza. Bár Holmes a CNN-nek nem erősítette meg a hajó átadásának konkrét időpontját, az ügyfelek informálisan úgy hallották, hogy a Miray október 12-én veszi át a hajót. Ennek alapján a megszólaltatott utasok kételkednek a november 1-i indulásban.

Úgy volt, hogy szárazdokkba megy, és felújítják. Nem hiszem, hogy jó lenne, ha ezt kihagynák, és egy csúnya, 20 éves Carnival tengerjáró hajóval jelenjenek meg, amin három évig kellene élnünk.

 

Nos, a leendő utasok már elhagyták az otthonaikat, elküldték a holmijukat a raktárba, néhányan nyaralást foglaltak az Isztambulba vezető útra, és már úton vannak. Indulásra készen és reménykednek. Minden kezdet nehéz, majd jöhet az "örökké" tartó tengeri utazás.

 

 

 

Hatalmasat bukott az, aki a turizmus összeomlására játszott

Egy csomó hedge-fund jó ötletnek tartotta a turizmus összeomlására játszani, miután a masszív infláció miatt jelentősen megdrágultak az utazások. Keserves leckében tanulták meg, hogy nem éri meg az emberek utazási kedvét alábecsülni. Bővebben --->