A Wizz Air 2025-ben közel 75 millió utasra számít, ami 12 millióval több, mint az előző évben.
Magyarországon tavaly 6,5 millió utas repült a légitársasággal, idén az utasszám elérheti a 8,5 milliót
– közölte Harangozó Olívia, a vállalat kommunikációs menedzsere.
A társaság jelenleg 800 útvonalat működtet, s közel 200 desztinációt köt össze több mint 50 országban. A menedzser azt is elárulta, hogy flottájuk 232 Airbus gépből áll, amelyek 66 százaléka új, üzemanyag-hatékony neo technológiával van felszerelve. A Wizz Air 33 bázissal rendelkezik 16 országban, köztük egy frissen bejelentett jereváni bázissal, ahol két gép állomásozik. Budapestről egyébként 70 különböző célállomás érhető el.
Arról is tájékoztattak, hogy a légitársasánál hamarosan ünneplik az 55 milliomodik utast, ez a szám pedig várhatóan meredeken nőni fog, hiszen egyre több állomásra repül egyre több gép. A flotta 17 Airbus A321neo gépe többek között Budapestről Reykjavik és Abu-Dzabi közötti útvonalakat is kiszolgál. Spanyolországba, Barcelona és Madrid mellett, már 10 úti célt kínálnak, a legújabb Bilbao. Olaszországba 8 úti cél érhető el az utasok számára, míg az északi úticélok, mint Reykjavik, Stockholm és Gdansk, egyre népszerűbbek, különösen a nyári extrém hőség elől menekülők körében.

Eddig minden rendben, de jön a nyári akciócsoport
2025 első négy hónapjában a Wizz Air 99,9 százalékos járat-teljesítési mutatót ért el,
a három órát meghaladó késések mindössze az összes járat 0,4 százalékát érintették ebben az időszakban.
„Így tudunk teljesíteni, ha minden feltétel optimális, és nincs időjárási probléma. Tehát ezt a minőséget nyújtjuk, ha minden csak rajtunk múlik” – közölte Radó András. Hozzátette, hogy ez a teljesítmény ráadásul annak ellenére valósult meg, hogy spanyolországi áramszünetek és tel-avivi járattörlések is nehezítették a működést. A szakember kiemelte: „Inspiráló volt látni az operációs központot, ahogy hatékonyan reagálnak a helyzetekre.”
A vállalat kommunikációs vezetője arról számolt be, hogy
a zökkenőmentes nyári működés érdekében a Wizz Air 0-24 órában elérhető nyári akciócsoportot hozott létre, amely járatüzemeltetéssel, ügyfélszolgálattal és kommunikációval foglalkozik.
A fennakadások és egyéb bonyodalmak elkerülése érdekében pedig az utasokat arra biztatják, hogy közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy applikációján keresztül foglaljanak, hogy minden információ időben eljusson hozzájuk. Erre azért van szükség, mert ha közvetlenül a légitársaságnál foglalnak, akkor a késésekkel, járattörlésekkel, egyéb tudnivalókkal kapcsolatos információkat a cég egyenesen az utasok közvetlen elérhetőségére küldi ki, míg ha utazási irodán keresztül foglalják járataikat, akkor a Wizz Air az utazási irodának küldi meg a részéleteket, hiszen hivatalosan ő a foglaló fél.
Arra pedig a Wizz Air nem tud garanciát vállalni, hogy egy késéssel kapcsolatos gyors információt, amelyet ebben az esetben az utazási irodának küldtek ki, időben továbbítja az iroda az utasnak.

Amelia hívni fog, ha baj van
A Wizz Air működésében a mesterséges intelligencia kulcsszerepet játszik. Az Amelia nevű hang- és chatbot-rendszer krízishelyzetekben proaktívan értesíti az utasokat, egyszerre 100 ezer embert elérve. Ez az innováció drasztikusan csökkenti a válaszidőt a hagyományos módszerekhez képest. Ha az utas nem veszi fel a telefont, akkor Amelia később visszahívja, hiszen mindenképp szeretné közölni felé a sürgős és halaszthatatlan információkat. Radó András elmondta,
ez a technológia a krízishelyzetekben nélkülözhetetlen lesz, hiszen ha ezt a 100 ezer embert humán munkaerővel kellene értesíteni, akkor az a számítások szerint 10 hétig tartana.
A kommunikációs vezető szerint amúgy is próbálnak mindent digitalizálni: online önkiszolgáló ügyfélszolgálatra törekednek, így az appon, weben keresztül tudnak az utasok átfoglalni vagy plusz bőröndöt hozzáadni.
Pilótaképzéssel készülnek a jövőre
A Wizz Air stratégiai döntései közé tartozik az új célállomások folyamatos bővítése, miközben bizonyos piacokról visszavonulnak, ha nem biztosított a kereslet-kínálat egyensúlya. Ilyen volt a debreceni bázis elhagyása, ahol a járatok veszteségesek voltak.
Radó András elmondta, hogy
„folyamatos visszajelzéseket kapunk arról, hogy nagy szükség lenne egy müncheni járatra, de olyan drága az ottani repülőtér, hogy nem akarjuk a szükséges felárat kifizettetni az utasokkal.”
Az északi úti célok iránti érdeklődés viszont meghétszereződött az elmúlt két évben, míg a klasszikus déli utazók száma stagnál.

A jövőbeni tervek között szerepel a flotta bővítése: 2028-ra a repülőgépek száma elérheti az 500-at, amihez jelentős munkaerő-toborzás is szükséges. Erre gondolván, a társaság már egy ideje működteti saját képzését, a Wizz Air Pilóta Akadémiát (WAPA), ahol pilótákat és kabinszemélyzetet képeznek ki. A leendő dolgozók számára biztosított konstrukció mentén, a képzés után állást biztosítanak nekik, majd fizetésükből törlesztik a képzés árát.
A Wizz Air elkötelezett a fenntartható működés és a technológiai innováció mellett, miközben folyamatosan bővíti hálózatát. Az új repülőgépek és útvonalak révén a légitársaság célja, hogy még több utazó számára tegye elérhetővé a megfizethető és megbízható légi közlekedést.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Rendőrökbe ütköztek, amikor Orbán Viktor felcsúti házához vonultak a momentumosok

Júliustól szigorít a NAV, nem fogadják el többé az ilyen számlákat

Orbán Viktor döntésétől függ, hogy Irán kaphat-e magyar fegyvereket

Horror a strandon: úszókra támadt a harcsa

Hiába csökkent a profit, rekord nagyságú fizetés jutott az elnöknek

Az élelmesek már tudják: Ausztriában 3 millió 600 ezer forintot lehet zsebre vágni szociális segélyekből

A kibertérben már megindult a világháború – európai fővárosra csapott le Irán

Ilyen Észak-és Dél-Korea közti fúzióra sem volt még példa

Különleges, új technológiával csapnak le Irán drónjaira az ukránok
