A drága autók iránti kereslet lassulásától félnek a gyártók, ezért egyre sürgetőbbé vált, hogy a beszállítók, az akkumulátor-anyaggyártótól a chipgyártóig olcsóbban adják termékeiket – írta a Reuters. A beszállítók szerint az autógyártók különösen kedvelik az olcsóbb alkatrészeket, amelyek a gyártási költségeket is csökkentik, és már nem a hatótvolság a legnagyobb cél.

  • A Renault 40 százalékos költségcsökkentést tervez elektromos járművei esetében, hogy a hagyományos meghajtású modellekkel azonos árat érjen el.
  • A Stellantis európai gyárat épít a kínai CATL-lel, hogy olcsóbb LFP akkumulátorokat készítsen, és a közelmúltban bemutatta a Citroen elektromos e-C3 SUV-ját, amelynek ára 23 300 eurónál (24 540 dollár) kezdődik.
  • A Volkswagen és a Tesla 25 000 eurós elektromos járműveket fejleszt.

Vincent Pluvinage, a Palo Alto vezérigazgatója elmondta, hogy az európai autógyártók ügyfeleinél azt tapasztalja, hogy a költségek csökkentése most mindennél fontosabb.

Muszáj lépni, különben veszíteni fognak a kínai gyártókkal szemben

– mondta Andy Palmer, a Brill Power brit startup elnöke, amely hardvert és szoftvert fejlesztett az elektromos járművek akkumulátor-kezelő rendszerének javítására. Az Aston Martin korábbi vezérigazgatója szerint a Brill Power termékei 60 százalékkal növelhetik az elektromos járművek hatótávolságát, és kisebb akkumulátorokat tesznek lehetővé.

Persze vannak furfangok és lelemények, arról, hogy hogyan lehet néhány óra alatt a benzines autójából elektromos, korábban már itt írtunk. Egy német startup forradalmian új módszert fejlesztett ki. Az átalakítás költségei még azoknak is megfizethetőek, akik egy vadonatúj elektromos autót nem engedhetnek meg maguknak.

chipgyártó NXP az autógyártókkal azon dolgozik, hogy csökkentsék az elektromos vezérlőegységek – vagy miniszámítógépek – számát az elektromos járművekben.

A Siemens digitális ikreknek nevezett szoftverszimulációt hozott létre, hogy felére csökkentse a drága elektromos járművek fejlesztési idejét.

Az európai autógyártók úgy reagálnak a Kínából érkező autókra, hogy még olcsóbb modelleket terveznek.

A BYD Dolphin ferdehátú ára például az Egyesült Királyságban 26 000 fontról (33 000 USD) indul, ami közel 30 százalékkal a VW ID.3 ferdehátú kikiáltási ára alatt van. De az amerikai autógyártók, amelyeket az inflációcsökkentési törvényben meghatározott támogatások némileg védenek a kínai elektromos autóimporttól, szintén megfizethetőbb elektromos járműveket keresnek.

A GM azt mondta, hogy milliárdokat takarított meg részben azzal, hogy olcsóbb  LFP akkumulátorokat fejlesztett ki a megújult Bolt EV-hez, amely 2025-ben, a tervezettnél két évvel korábban fog megjelenni.

A Ford költségeket 50 százalékkal csökkenti részben az alkatrészek, például az akkumulátorok és az inverterek beszerzésével.

A prémium autógyártók is alacsonyabb költségeket szeretnének az elektromos járművek esetében is.

Berobbantja a magyar kormány az elektromos autó-támogatást. Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program – közölte az Energiaügyi Minisztérium. A szaktárca tervei szerint 30 milliárd forintos keretösszegből igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához. Ennek mikéntjéről itt olvashatnak többet >>>>

Közben felmerült az a kérdés is, hogy megéri még elektromos autót venni? Egyre több gond merül fel ugyanis az árammal működő modellek körében. A probléma forrása azonban nem ebben gyökerezik, hogy miben, arról itt talál részleteket >>>