Feltételes közbeszerzési eljárást indított a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosi villamoshálózat áramellátásának fejlesztésére. A tervezett beruházás szorosan kapcsolódik a folyamatban lévő járműbeszerzési programhoz, azon belül is az új CAF-villamosok forgalomba állításához, és nélkülözhetetlen ahhoz, hogy ezek a korszerű szerelvények olyan vonalakon is megjelenhessenek, ahol eddig csak korlátozottan vagy egyáltalán nem közlekedhettek.
Budapestre folyamatosan érkeznek az új CAF-villamosok, amelyek a korábban megrendelt, jelenleg is gyártás alatt álló 51 darabos flotta részét képezik.
A járműpark megújítása ugyanakkor műszaki kihívásokat is jelent, mivel az új villamosok áramfelvétele magasabb a leváltásra váró magaspadlós járművekénél, így több vonalon megerősítésre szorul az áramellátási infrastruktúra.
A beruházás célja az áramellátási hálózat fejlesztéséhez és bővítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése. A tervezett beavatkozások a vonali infrastruktúrát és az áramátalakítókat egyaránt érintik, és kifejezetten az új CAF-villamosok műszaki igényeihez igazodnak. A fejlesztések a hatékony és biztonságos üzemeltetés mellett azt is lehetővé tennék, hogy az alacsonypadlós járművek olyan vonalakon is megjelenjenek, ahol eddig erre nem volt megfelelő műszaki háttér.
A tervező feladata összesen hat villamosvonal és hét áramátalakító esetében az áramellátási hálózat korszerűsítéséhez szükséges dokumentáció elkészítése, beleértve az engedélyezési és kiviteli terveket, az építési engedélyek megszerzését, valamint a kivitelezési tenderdokumentáció előkészítését.
Külső beavatkozásokra
- a 2-es,
- a 14-es,
- a 24-es,
- az 51A,
- a 62-es és
- a 69-es villamos
vonalán van szükség, valamint az ezeket kiszolgáló áramátalakítók is korszerűsítésre és bővítésre szorulnak.
Az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatását követően, illetve a szükséges források biztosítása esetén a tervek előreláthatólag 2028 első felében állhatnak rendelkezésre.
A hálózat csak akkor válik alkalmassá az új CAF-villamosok fogadására, ha az áramellátási fejlesztések egyszerre valósulnak meg.
A hálózat további korszerűsítéséhez elengedhetetlenek az infrastrukturális beruházások, köztük az áramellátás fejlesztése, egyes végállomások átépítése és új peronok kialakítása.
Ezekhez a fejlesztésekhez jelenleg nem állnak rendelkezésre a szükséges uniós források,
ugyanakkor a főváros elkötelezett a beruházások megvalósítása mellett, amelyek lehetővé tennék további vonalak bekapcsolását az alacsonypadlós villamosközlekedésbe, új peronok akadálymentesítését, valamint a kocsiszínek felkészítését az új járművek tárolására és karbantartására.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Jön a következő Gondosóra-kör
Áramra várnak a CAF-villamosok
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb