Lapunk értesülése szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) elutasította az Opel Southeast Europe Autóforgalmazó Kft. és az S.P.Q.R. Hungária Kft. által benyújtott jogorvoslati kérelmet, s ezzel elhárult az akadálya annak, hogy a legutóbbi személyautó, illetve mikrobusz szállítására kiírt tender győzteseivel keretszerződést kössön a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Gazdasági Igazgatósága (MKGI). Schäffer István, az MKGI főigazgatója lapunk megkeresésére elmondta, hogy a KD határozata alapján várhatóan hamarosan megkötik a járművek szállításáról szóló megállapodást a Porsche Hungariával, valamint a Ford Motor Hungária Kft.-vel. Különböző kategóriákban összesen 1400 személyautó, valamint 150 mikrobusz szállítására írt ki közbeszerzési pályázatot az MKGI, amely csaknem három héttel ezelőtt a Közbeszerzési Értesítőben hirdette ki a járműveket szállító nyertes cégeket (NAPI Gazdaság, 2002. július 17., 1-5. oldal). E szerint a Porsche Hungaria - összesen 3,66 milliárd forint értékben - 200 új Volkswagen (VW) Polo, 300 VW Bora, valamint 700 Skoda Fabia Sedan és 200 Skoda Octavia, illetve a Ford Motor Hungária - 633,1 millió forint értékben - 150 Ford mikrobuszra szóló szállítását minősítette eredményesnek. A döntést azonban - nem valós adatszolgáltatásra hivatkozva - megtámadta az Opel, amelyhez csatlakozott az S.P.Q.R. is (NAPI Gazdaság, 2002. július 23., 4. oldal). A határozat ellen jogorvoslattal fellépő cégek azt kifogásolták, hogy a Porsche Hungaria által közölt szervizszám (93) nem valós, akárcsak a kötelező olajcserénél a Skoda Fabia 1,9 PDTDI modellnél megadott 30 ezres kilométerhatár. Schäffer tájékoztatása szerint a három tagból álló KD elfogadta - az Audit, Seatot, Skodát, Porschét és Volkswagent forgalmazó - Porsche Hungaria érvelését, amely szerint az országos hálózatában működő különféle, ám a cégcsoporthoz tartozó szervizekben a tenderen nyertes autómárkákat is javíthatják, illetve elvégezhetik a kötelező, garanciális szervizmunkákat. A KD elutasította azt a kifogást is, hogy a Skoda Fabia PDTDI esetében a 15 ezer helyett 30 ezer kilométeres szervizintervallumot jelölt meg a Porsche Hungaria. A márkaimportőr ugyanis korábbi gyári felhatalmazás alapján idén a 33. héttől ezt az adatot adja meg minden ügyfelének. A KD-döntéssel kapcsolatban megkerestük Dános Andrást, az Opel Southeast kommunikációs igazgatóját, aki a határozat írásos változatának, valamint a márkaimportőr cég álláspontjának híján egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Bubrik Gáspár