A Louis Delhaize-csoport (LD) érdekeltségébe került Csemege-Julius Meinl-hálózat nagyobb alapterületű üzleteit Matchra keresztelik át. A tervek szerint az első itthoni Match szupermarket a jövő hét közepén a Miskolc Plaza bevásárlóközpontban nyílik, csaknem 2000 négyzetméteres alapterületen. A Belgiumban, Franciaországban és Luxemburgban működő Match áruházlánc is a belga családi vállalkozásként működő LD érdekeltségébe tartozik. Ugyancsak az LD tulajdonában vannak a Profi diszkontáruházak, amelyek száma Magyarországon eléri a hetvenet, ezenkívül a család érdekelt a Cora hipermarketláncban is. Az élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó LD tavaly vásárolta meg az osztrák Julius Meinl International AG-tól a Csemege-Julius Meinl Rt. részvényeit (NAPI Gazdaság, 1999. június 24. 1-6. oldal). A ma már Csemege Szupermarketek (CsSz) Rt. nevű cég működteti a Csemege-Julius Meinl élelmiszer-áruházakat, valamint a Jééé és a C+C diszkontáruházakat, melyek száma - országos hálózatot alkotva - összesen 174. Ezek közül 12 Csemege-Julius Meinl-áruház üzlet-, illetve bevásárlóközpontokban található. A közelmúltban született tulajdonosi döntés alapján ezek a jellemzően 1000-2500 négyzetméter alapterületű kiskereskedelmi egységek a jövőben Match néven működnek tovább. Erről a CsSz nagyobb szállítóit értesítették; értesülésünk szerint nem tervezik a korábbi beszállítói kör megváltoztatását. Az új márkanévhez kapcsolódó külső és belső átalakításokat várhatóan a jövő év végéig fejezik be, ezek összköltsége ma még nem ismert. A miskolcit követően várhatóan év végéig a Szeged Plaza bevásárlóközpontban nyílik meg a második magyarországi Match szupermarket, a meglévő Csemege-Julius Meinl áruházakat pedig folyamatosan alakítják át. A CsSz tavalyi konszolidált nettó árbevétele mintegy 88 milliárd forint volt, az előző évinél csaknem 10 százalékkal több. Idén a társaság konszolidáltan mintegy 100 milliárdos forgalommal számol. BUBRIK GÁSPÁR