Székesfehérvárról Indiába telepíti a benzinmotorokhoz való indítómotorok gyártását a világ harmadik legnagyobb autóipari alkatrész-beszállítója, az amerikai Visteon Automotive Systems Corp. (VASC) - erősítette meg lapunk információit Ligeti László, a magyar leányvállalat, a Visteon Hungary (VH) Kft. kommunikációs vezetője. Azt sem cáfolta, hogy a jelenleg több mint 1300 dolgozót foglalkoztató VH a gyártásáthelyezéssel párhuzamosan több lépcsőben kisebb mértékű létszámleépítésre is készül, ám konkrét számokról egyelőre nem kívánt nyilatkozni. (A NAPI Gazdaság más forrásból származó információi szerint a magyar cég a közelmúltban mintegy húsz dolgozótól vált meg, s várhatóan további csaknem egy tucat alkalmazott elbocsátását tervezik.)
Ligeti ugyanakkor közölte, hogy a VH jelenleg olyan nagyszabású, új gyártási program beindításáról tárgyal, amelynek legalább a mostani elbocsátásoknak megfelelő létszámigénye lesz. Éppen erre is hivatkozva a cég kommunikációs vezetője határozottan cáfolta azokat a helyi híreszteléseket, melyek szerint az anyacég a székesfehérvári gyártóbázis bezárására készülne. Érvelése szerint a VASC éppen a korábbi gyártási és fejlesztési eredmények miatt alakította ki Székesfehérvárott a kelet-közép-európai termékfejlesztő, könyvelő- és beszerzőközpontként is működő alkatrészgyártó üzemét, amire eddig mintegy 100 millió dollárt fordított. (Információnk szerint várhatóan még az idén Székesfehérvárott hozzák létre a kelet-közép-európai régió alapanyag-beszerzéssel foglalkozó üzletágát.)
A - jogelődjével együtt - több mint 12 éve működő VH a kezdeti kétféle alkatrész után ma már több mint tíz autóalkatrészt készít, amelyek zömében saját fejlesztésűek. (A világ mintegy 27 országában összesen 77 ezer dolgozót foglalkoztató Visteon-csoport - amely három éve vált ki a Ford Motor Company-ból - 1990-ben, 6,3 milliárd forint törzstőkével hozta létre magyar leányvállalatát.) A magyar leányvállalat a világ öt kontinensén lévő, különböző márkát képviselő autógyáraknak szállít. A társaság tavalyi forgalma meghaladta a 200 millió dollárt. A Visteon fejlesztőmérnökeinek legutóbbi munkája a Ford Streetka (NAPI Gazdaság, 2003. május 7., 8. oldal) modelljében látható. A kiskategóriájú, kétajtós roadster tervezésénél a Visteon szakemberei továbbfejlesztették és finomították a Ford Ka vizuális elemeit, a műszerfalpanelt és a műszereket, igazodva a kis kabrió utasterének dizájnelemeihez. A Visteon fejlesztette ki és szállította a Streetka bal- és jobbkormányos modelljeinek kormányműveit és néhány futóműalkatrészt, valamint a generátort, az üzemanyag-szállító elemeket és a légtisztító egységeket.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Megbüntetik, aki túlsúlyos, pedig amúgy bevonulhatna katonának
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Trump bizalmasa alkoholista személyiségnek tartja a főnökét, az elnök elismeri
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Automata Suzuki: Kell váltóolajat cserélnem valaha?
A marketingszlogen szerint soha nem kell olajat cserélnem a váltóban. Tényleg nem kell?