Az amerikai Mars Inc. magyarországi leányvállalatai, a Master Foods Hungary Kft. és az Effem Hungary Kft. tavaly csaknem 18 milliárd forint forgalmat értek el, az idei üzleti tervben pedig 20 milliárd forint szerepel. Ezzel a cégek öt év alatt megháromszoroznák árbevételüket - mondta Stephan Skopp, a Master Foods ügyvezető igazgatója egy tegnapi sajtótájékoztatón. Skopp üzleti titokként kezeli, hogy az amerikai vállalat mekkora összeget fektetett be a magyarországi piacra lépés óta eltelt 10 év alatt, annyit árult csak el, hogy a társaság a csongrád-bokrosi szárazállateledel-gyárának felépítésére és kapacitásának növelésére hat év alatt mintegy 5,5 milliárd forintot költött. A termékek reklámozására fordított összeget öt év alatt az ötszörösére növelte a társaság. Idén 1,6 milliárd forintot kíván költeni erre a célra. Az ügyvezető lapunk kérdésére elmondta: a következő években új termékek bevezetése is szerepel a tervek között, ám a márkaneveket nem kívánta elárulni. H. GY.