Lázár János két héttel ezelőtti bejelentése nyomán, amely arra enged következtetni, hogy egykulcsos, 5 százalék körüli mértékű reklámadót fognak bevezetni az RTL Klubbal történő megállapodás nyomán a Kreatív Online megkérte Incze Kingát, a Mrs. White Consulting és a Whitereport.hu média-adatbázis tulajdonosát, hogy a rendelkezésére álló adatok alapján segítsen megbecsülni, milyen cégekre hathat a reklámadó, illetve a médiacégek esetében hogyan hatna az adó a nyereségességre.
A White Report adatai alapján 11 ezer olyan médium (tévé, rádió, lap, honlap, mozi, ezen kívül több mint 40 ezer köztéri reklámeszköz) van ma Magyarországon, amely a reklámadó hatálya alá eshet, ezeket összesen 6700 szervezet üzemelteti.
Ennek a 6700 szervezetnek azonban csupán 40 százaléka (kb. 2700) cég, a fennmaradók nagy része önkormányzat, alapítvány vagy egyház, amelyeknek korábban is lehetett reklámnak számító tevékenysége, csak az 500 millió forintos értékhatár miatt eddig kiestek a reklámadó hatálya alól.
A 2700 vállalatból is csak nagyjából 1150 cég tekinthető klasszikus médiavállalatnak, tehát az adózók köre a tavaly elfogadott törvény szövegéhez képest jócskán kibővülhet, esetenként olyan szervezetekkel is, amelyet a törvényalkotók valószínűleg egyáltalán nem akarnának megadóztatni - nonprofit cégeket vagy önkormányzatokat például. A becslések szerint a bevétel 6,5 milliárd forint lehet.
Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
289 nap várakozás egy térdprotézisre – újra elszálltak a várólisták
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Ezért kell holnap tankolni, nem ma
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt