Az MRSZ véleménye szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd esti MTI nyilatkozatában javasoltak alapján ezen adónem már nem csak a médiavállalkozásokat sújtja - hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is -, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re - írja közleményében az MRSZ.
Továbbá a Reklámszövetség felhívja a figyelmet arra is, hogy a 2014-ben az OECD által készített reklámadós nemzetközi tanulmány egyértelműen kimutatta, hogy a sok káros következmény mellett például a szomszédos Ausztriában - ahol 5 százalékos egységes adókulcs van hatályban - a médiapiaci szereplők száma a reklámadó bevezetését követően 17,5 százalékkal csökkent.
Az MRSZ a tervezett jogszabály elfogadását megelőzően szakmai párbeszédet szorgalmaz a kormánnyal és továbbra is a reklámadó teljes kivezetése mellett áll - olvasható a közleményben.
Az MRSZ elnöke hangsúlyozza, hogy a hatékony média piaci működésének alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás és a felek - állami és piaci szereplők - közti párbeszéd egyensúlya.
Legolvasottabb

Robbanás történt az akkuüzemben: 60 ezer embert érhet el a mérgező gázokkal teli felhő, itt be kell csukni az ablakokat

Elkezdődött: Bevezetné a 13 órás munkanapot az uniós ország, őrjöngenek a szakszervezetek

Döbbenetes előrejelzés érkezett: olyankor jöhet elviselhetetlen kánikula, amikor már tényleg nem számítunk rá

Megkongatták a vészharangot: ennyi pénzt adnának már az első gyerek után is
Megszületett a döntés: elárasztja olajjal a piacot az OPEC

Ezek a leginkább megbecsült és lenézett szakmák: Ön melyik csoportba tartozik?

Megérkeztek a veszélyes szúnyogok: őshonossá válhat több pusztító kórság is

Filléres italt kínáltak a luxushotelekben skót teaként, évekre börtönbe került a beszállító

Táborozó gyerkekeket nyelt el a villámárvíz, minden perc számít
