Az MRSZ véleménye szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd esti MTI nyilatkozatában javasoltak alapján ezen adónem már nem csak a médiavállalkozásokat sújtja - hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is -, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re - írja közleményében az MRSZ.
Továbbá a Reklámszövetség felhívja a figyelmet arra is, hogy a 2014-ben az OECD által készített reklámadós nemzetközi tanulmány egyértelműen kimutatta, hogy a sok káros következmény mellett például a szomszédos Ausztriában - ahol 5 százalékos egységes adókulcs van hatályban - a médiapiaci szereplők száma a reklámadó bevezetését követően 17,5 százalékkal csökkent.
Az MRSZ a tervezett jogszabály elfogadását megelőzően szakmai párbeszédet szorgalmaz a kormánnyal és továbbra is a reklámadó teljes kivezetése mellett áll - olvasható a közleményben.
Az MRSZ elnöke hangsúlyozza, hogy a hatékony média piaci működésének alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás és a felek - állami és piaci szereplők - közti párbeszéd egyensúlya.
Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
289 nap várakozás egy térdprotézisre – újra elszálltak a várólisták
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Ezért kell holnap tankolni, nem ma
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője