Egy tucat útépítésen, köztük a közép-magyarországi régió nagyberuházásán, a Kohéziós Alapból finanszírozott M0 építésén is dolgozik a Viadom Zrt., amely az egyetlen felső-közép kategóriába tartozó magyar útépítő cég. A társaságnak nem könnyű megszereznie ezeket a beruházásokat, hisz kőkemény konkurenciaharc jellemzi a piacot. A tervek szerint halad a közép-magyarországi régió egyik legnagyobb útberuházása, az M0 keleti szektorának építése. A 31-es és 3-as számú főút közötti, csaknem 11 kilométeres szakaszt a PVT-M0 konzorcium építi, amelynek tagja a kizárólag magyar magántulajdonban lévő Viadom Zrt. – mondta Mechler Zoltán, a társaság ügyvezető igazgatóságának elnöke. A Viadom a nettó 19,6 milliárd forint értékű beruházáson együtt dolgozik az ausztriai Porr Technobau Umwelt AG-vel – mint konzorciumvezetővel –, illetve a szintén osztrák Teerag-Asdag AG-vel. A Nemzeti Autópálya Zrt. közbeszerzési pályázatán nyertes konzorciumnak a kétszer kétsávos autóutat 2007. november 30-ig úgy kell megépítenie, hogy később kétszer háromsávos autópályává legyen bővíthető. A beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja 85 százalékban finanszírozza. Emellett a Viadom dolgozik az M0-s körgyűrű 4-es és 31-es számú főút közötti, 6,7 kilométeres szakaszának építésén is, ugyanis e szakasz építését is a PVT-M0 konzorcium nyerte el, nettó 8,9 milliárdos ajánlatával. Természetesen nemcsak az M0 körgyűrűn dolgozik a cég, ott van az M6-os befejező munkálatainál, mint ahogyan alvállalkozóként végig ott volt a Dunaújvárosig húzódó mintegy hatvan kilométeres szakasz építésén – sorolja a projekteket Mechler Zoltán –, hozzátéve, hogy ráadásul ezen a projekten alapozták meg kapcsolatukat az osztrák Porr céggel, amellyel aztán ma is dolgoznak az M0-áson. Emellett a Viadom az M7-es Érdi tető–M6 közötti szakaszán, az M3 autópályán és a 3–35-ös főutak építésén is kiveszi részét a munkálatokból. A társaság nyerte azt a pályázatot is, amelyet az M1-es és az M7-es autópálya egyik legforgalmasabb, budaörsi szakaszának, az Auchan–Tesco csomópontnak a felújítására hirdetett meg az Állami Autópálya-kezelő Zrt.; e cég megrendelésére egyébként összességében mintegy hárommilliárd forint értékű munkán dolgozik az útépítő társaság, s hasonló értékű útépítést végez a cég a főváros megbízásából – mondta a elnök. A lista tehát hosszú, s ennél is terjedelmesebb lenne, ha mindazon munkálatokat felsorolná az elnök, amelyeket a társaság 1989-es megalakulása óta elvégzett, s ezek között nemcsak híd- vagy útépítések szerepeltek (vagyis a mélyépítő ipar teljes palettája), hanem a víz- és vasútépítésben is gyakorlatot szerzett a társaság, sőt szállítmányozói feladatokat is ellátott – vagyis a több lábon állás stratégiáját követve teremtett stabilitást magának a cég. Mindeközben a Viadom végigjárta az építőipar „ranglétráját”, s 1992 óta nem volt olyan autópálya-beruházás, ahol valamilyen feladat ne jutott volna a társaságnak – mondta Mechler Zoltán. A Viadomnak – amely az elmúlt időszak felvásárlásai után ma már az egyetlen felső-közép kategóriába tartozó magyar útépítő cég – egyébként nem volt egyszerű, s jelenleg sem könnyű megszerezni ezeket a beruházásokat, hisz kőkemény konkurenciaharc jellemzi a piacot, ráadásul nemzetközi referenciákkal, óriási eszközparkkal, kapcsolatrendszerrel rendelkező multinacionális cégekkel kell versenyezniük. A Viadom tehát eközben megpróbálja a hazai pálya előnyét kihasználni, ami hellyel-közzel sikerül is – fogalmazott Mechler Zoltán –, külföldi sikereket viszont csak azok a társaságok képesek elérni, amelyek stabil itthoni piaccal rendelkeznek, márpedig ez nehezen mondható el a magyar vállalatok kapcsán, miközben akár Nyugat-Európában vagy például Horvátországban is kitüntetett szereppel rendelkeznek a hazai cégek. A Viadom vállalkozáspolitikájának középpontjában a kiváló minőségre törekvés áll, a cég szakmai, technikai, technológiai felkészültsége biztosíthatja megrendelőik bizalmának elnyerését és megtartását. A 319 főt foglalkoztató Viadom Zrt. tavalyi nettó árbevétele elérte a 25 milliárd forintot, idén pedig szeretnék átlépni a 30 milliárdot. A társaság pénzügyi stabilitása biztosítja azokat a fejlesztéseket, amelyek lehetővé tették a legkorszerűbb mobil aszfalt- és betonkeverő üzemek, aszfaltbedolgozó gépláncok, földmunkagépek, szállítóeszközök és mobil vizsgáló laboratóriumok beszerzését és alkalmazását. A Viadom Zrt. egy cégcsoport vezető vállalkozása, mellette ott van még a 170 alkalmazottat foglalkoztató, gépészetre szakosodott Dömper Kft., az 57 főnek munkát adó Ma-aszfalt Kft., a magasépítési részleget képviselő, 154 fővel működő Agimpex Kft., illetve a cégcsoport ingatlangazdálkodását ellátó Lernics Kft., mely 42 főnek biztosít munkát – a csoport tehát összességében hétszáznál is több munkavállalót foglalkoztat.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.