Ezúttal a Kalandjárat című utazási magazin egyik februári adásában tettek közzé olyan információkat, amelyek alkalmasak voltak egy hévízi szálloda népszerűsítésére a hatóság szerint.
A médiatanács a 2013. február 17-ei adását vizsgálta, amelyben egy hévízi hotel szolgáltatásairól számoltak be. A műsorszámban részletesen bemutatták az igénybe vehető kezeléseket, azok menetét, hatását és eredményét. Ez alkalmas volt arra, hogy felhívja a figyelmet a szóban forgó szállodára, bizalmat ébresszen iránta és ezzel növelje a vendégforgalmát - anélkül, hogy a népszerűsítési szándékot nyíltan vállalta volna - tartalmazza a hatóság közleménye. A műsorvezető körülírta a helyszínt is, mutatták a hotel főbejáratát, vágóképeket a környezetéről és a komplexum egyes helyszíneiről úgy, hogy a vállalkozás elnevezése jól látszott. Mint írták, az elhangzott információk megtévesztették a közönséget, hiszen a csatorna a nézők számára nem jelezte a reklámjelleget a szerkesztett tartalomtól elhatárolva.
A burkolt reklám tilalmával kapcsolatos rendelkezések megsértése miatt a médiatanács eddig nyolc alkalommal büntette meg a TV2-t az elmúlt másfél évben, összesen 1,2 millió forint értékben. A szankciók kiszabásának célja ezúttal is az, hogy a testület minden médiaszolgáltató figyelmét felhívja a jogkövető magatartásra, annak érdekében, hogy a gyermekek védelmét célzó törvényi előírások hatékonyan érvényesüljenek - közölték.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Szijjártó Péter kiállt Gáspár Evelin mellett: Ha máshova jelentkezik, ünnepelték volna
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Nem tartott sokáig: lemondott a Szőlő utcai intézet pár napja kinevezett igazgatója
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud