A két vállalat nem tett eleget ahhoz, hogy eloszlassa az aggályokat az egyesüléssel kapcsolatban, amellyel egyebek mellett a túlkapacitást kívánták orvosolni - mondta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.
"Súlyos aggodalmaink kezelése nélkül a fúzió magasabb árakat eredményezett volna, így nem engedélyeztük, hogy megóvjuk az európai ipart és fogyasztókat". "Az acél kulcsfontosságú a mindennapi élet során, számos dologhoz elengedhetetlen, az autóktól a konzervekig. Európaiak milliói dolgoznak ezekben a szektorokban, és ezek a cégek a versenyképes acéláraktól függnek a világpiacon" - tette hozzá.
A lépés nyomán emelkedő árakat nem tudná ellensúlyozni az olcsóbb import Európában.
A két vállalat az előző hónapban visszavonta a tervezett fúziót, miután a brüsszeli testület egyértelművé tette kifogásait. A Thyssenkrupp arról számolt be, hogy ez esetben elbocsátja hatezer munkavállalóját.
A cégek együttes gyártási kapacitása évi 21 millió tonna, míg a piacvezető luxemburgi ArcelorMittal mintegy 40 millió tonnás kapacitással rendelkezik tíz európai országban. A Thyssenkrupp és a Tata Steel összesen 48 ezer embert foglalkoztat a kontinensen, a teljes acélipar pedig 360 ezret.
Az idén ez már Margrethe Vestager harmadik vétója. Legnagyobb volumenű döntése az volt, amellyel februárban megakadályozta a Siemens és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni