Az eisenachi üzemben a háromajtós Corsa modellt és az Adam nevű új kisautót gyártják. Az üzemben már októberben visszafogták a termelést, péntekig pedig egyetlen autót sem szerelnek össze. A két típus iránt elsősorban Dél-Európában esett vissza a kereslet - mondta a cég szóvivője.
Az amerikai General Motors (GM) tulajdonában lévő Opel 1992-ben épített gyárat a volt NDK területén fekvő Eisenachban. Azóta több mint 1,5 milliárd eurót fordítottak az üzemre, és csak az Adam gyártásának előkészítésére 190 millió eurót ruháztak be. Az 1600 embert foglalkoztató üzemben az eredeti tervek szerint évente 100 ezer darab készül a modellből, amelyet az idén január óta árulnak.
Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a kontinensen kívül a GM-család más tagjai, főleg a Chevrolet rovására nyerne teret. Európában azonban meredeken csökken az újautó-értékesítés, és csökken az Opel piaci részesedése is. A GM európai érdekeltsége az idén a harmadik negyedévben 214 millió dollár veszteséget termelt.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Tizezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Invázió Budapesten: de ez még csak a kezdet

Éles lőszerekkel provokál Kína, gépeket kellett eltéríteni – az amerikai nukleáris ernyő szerepe felértékelődik

Jöhetnek a Revolutos ATM-ek Magyarországon?

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Bemondták a tíz százalékos áremelést - Gazdasági kényszer nyomasztja a burkolókat is

Simor András megnevezte, ki lehet örökre hálás az MNB-s ügy miatt

Az USA egyik legnagyobb hadiipari beszállítójával tárgyalt a 4iG
