Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Elmaradtak a várakozásoktól a Heineken eladásai a harmadik negyedévben, fogyasztói kereslet 8,9 százalékkal nőtt, míg az elemzők 11,8 százalékos értéket prognosztizáltak erre az időszakra – írja a Bloomberg.

A holland sörgyártó az emelkedő nyersanyag- és energiaköltségek miatt kénytelen volt emelni az árain. A szintén magasabb megélhetési kiadásokkal küzdő célközönség vásárlóereje pedig egyre csökken, ezzel párhuzamosan pedig a sörfogyasztásuk is.

A Heineken még mindig profitál az ázsiai lezárásokból, Európában azonban már látszik az emelkedő árakból fakadó mérsékeltebb fogyasztás. Miután 2023-ban újabb áremelésre lesz szükség az nyersanyagárak emelkedése miatt, Európa pedig a bevétel több mint 40 százalékát adja, a menedzsmentnek bölcsen kell majd cselekednie reklám- és promóciós tevékenységekbe

- mondta Duncan Fox, a Bloomberg fogyasztókra specializálódott elemzője.

A Heineken közleményében jelezte, elsősorban szeptember végén és október elején tapasztalták a kereslet mérséklődését Európa bizonyos részein. Ez pedig Dolf van den Brink vezérigazgató szerint arra utal, hogy óvatosnak kell lenni a makrogazdasági kilátásokkal kapcsolatban. Ettől függetlenül a holland gyártó egyelőre nem módosított sem az idei, sem a 2023-as növekedési prognózisán.

A sörkészítő vállalat profitja az év első kilenc hónapjában 29 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, 2,2 milliárd euróra.