Megváltoztak a vásárlói szokások, előtérbe került az online shoppingolás, ami az Ikeát is arra késztette, hogy felmérje áruházainak hosszú távú életképességét. 

A svéd bútoripari óriás ezért bezárná észak-londoni telephelyét, de ezt csak akkor teheti meg, ha vállalja, hogy a következő 3 évben több mint 1 milliárd dollárt fektet be Londonban, hogy jobban megfeleljen a vásárlói igényeknek - írja a Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál. 

A vállalat a bezárás időpontját még nem erősítette meg, az áruház egyelőre a megszokott keretek között működik. Mindeközben az Ikea már elkezdett konzultálni 450 dolgozójával is és ígéretet tett arra, hogy "a lehető legtöbb alkalmazott számára" alternatív munkahelyet talál.

Az üzlet a tervezett üzletbezárás előtt több mint 600 üres állást hoz létre Londonban, amelyeket az  érintett munkatársaknak ajánlanak fel.

A kiskereskedő hosszú távú pozíciójának megerősítésére tett lépésének részeként idén februárban új, kisebb formátumú üzlet nyílt a nyugat-londoni Hammersmithben is.

"A tottenhami áruház bezárására vonatkozó javaslatról szóló döntést nem hoztuk meg könnyedén, de úgy gondoljuk, hogy ez a helyes döntés vásárlóink és üzletünk szempontjából, mivel megerősítjük pozíciónkat a jövőre nézve. Mindent megteszünk az érintett munkatársak támogatásáért, és reméljük, hogy minél többen folytatják nálunk a karrierjüket" - mondta a portálnak Peter Jelkeby, az IKEA UK & Ireland országos kiskereskedelmi vezetője.

A másik öt londoni Ikea áruház - Croydonban, Greenwichben, Hammersmithben, Lakeside-ban és Wembleyben - továbbra is fontos szerepet játszik majd a kiskereskedő üzleti modelljében.