Miniszteri szintű megállapodás jött létre Oroszország, Azerbajdzsán és Irán között az Észak-Dél Szállítási Folyosó projektjének létrehozásáról, amit az Irán elleni szankciók megszüntetése tesz lehetővé.
Az út Szentpétervárról Mumbai kikötőjéig vezet, teljes hossza 7200 kilométer. Jelenleg Szentpétervárról az indiai áruk Európába csak tengeren juthatnak el. Ehhez meg kell kerüljék egész Nyugat-Európát és átkelniük a Szuezi-csatornán. Ezzel az áru útja Mumbaiból Moszkvába mintegy 40 napig tart. A logisztikai számítások szerint a vízi és szárazföldi szakaszokat egyaránt igénybe véve a teljes szállítási idő a mostani felére csökkenhet, amivel a speditőrök nemcsak időt, de jelentős pénzösszeget is megtakarítanak - hiszen a Szuezi-csatorna használata sokba kerül.
A Russia Beyond The Headlines forrásai szerint a vasút kapacitása az első szakaszban 4-10, a jövőben 15-20 millió tonna áru lehet.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Lázár Jánosnak hamarabb jött a Jézuska, százmilliárdokat költhet el 2030-ig: ha nincs hitel, nincs MÁV?
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni