Érezhető hatása van az ellátási láncok és a globális logisztikai problémáknak az Adidasnál. A világ második legnagyobb sportcikkgyártójának bevételei ugyan 3 százalékkal (5,8 milliárd euróra) nőttek, de a nettó eredményük emellett 10 százalékkal, 479 millió euróra csökkent a harmadik negyedévben. 

A német Handelsblatt szerint a vállalat keresleti és kínálati oldalról is kihívással küzd, de jól veszi az akadályokat. A konkurens Nike-kal ellentétben ráadásul nagyrészt minden szegmensben - kivétel a bruttó árrést például - megerősítette a folyó pénzügyi évre vonatkozó eladási és nyereségprognózisát is.

A lap szerint, a kínai és a dél-vietnami zárlatok nélkül az Adidas forgalma akár 600 millió euróval is magasabb lehetett volna, igaz nem panaszkodhatnak, ugyanis az év első kilenc hónapjában még így is 21 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak, elérve ezzel a 16,1 milliárd eurót.

Ez azt jelenti, hogy az Adidas továbbra is dinamikusan növekszik, mégis elmarad a Puma eredményeitől. Utóbbi vállalat ugyanis a harmadik negyedévében már 20 százalékkal - mintegy 1,9 milliárd euróra- növelte bevételeit, és az év első kilenc hónapjában az Adidas 21 százalékos növekedésével szemben, 39 százalékos bővülést könyvelhetett el.

Ahogy arról korábban a Napi.hu is beszámolt, más ruházati cégek, köztük az Abercrombie & Fitch is megsínylették a vietnami termelési problémákat a járványügyi korlátozások miatt. Emellett a ruházati cégeknek meg kellett küzdeniük a magasabb nyersanyagköltségekkel, és többet kellett költeniük a szállításra, hogy termékeik időben a boltokba kerüljenek.