A lengyel vállalatok alig 13 százaléka exportálja termékeit külföldre, ezért a szakminisztérium olyan terven töri a fejét, amely javíthatna ezen a helyzeten - adta tovább a lengyel gazdasági sajtóban megjelent hírt a Business Insider Polska. A probléma forrása a szállított áru előnytelen szerkezete.
A lengyel cégek exportja ugyan évről évre növekszik, ám az országot elhagyó áruk között nem sok a késztermék. A közgazdászok arra hívják fel a figyelmet, hogy az exportcikkek gyakran nyersanyagok, félkész termékek, összetevők, és ha készárut visznek is ki, az külföldön további feldolgozáson esik át.
A PwC számításai szerint a Németországba irányuló lengyel exportnak csak 39 százaléka készül az országban, a további 61 százaléknyi termék feldolgozását helyi vállalatok fejezik be és aztán Made in Germany felirattal továbbexportálják.
A szakemberek arra is felhívják a figyelmet, hogy a lengyelországi export közel 70 százalékát az ottani piacon működő külföldi cégek és konszernek állítják elő.
A fotó forrása: Pixabay.
Legolvasottabb
Januártól jelentősen átalakul a nyugdíjrendszer, eltűnik a 65 éves korhatár is
Hatalmas probléma derült ki az egyik legnépszerűbb cukorbetegség elleni gyógyszerről
Brüsszel reagált a magyar–amerikai energiaügyi megállapodásra
Meglepődött Moszkva: semmit nem tudnak Magyarország elképzeléseiről
Megérkezett a diagnózis: Magyarország húzószektora megkongatta a vészharangot
Fordulat jöhet a háborúban: új eszköz került Ukrajna kezébe
Ha nem elég a nyugdíj, akkor lejjebb kell adni a minőséget – Videóriport
Farkast kiáltanak a bankok az ATM törvény miatt
Új szerepben Szijjártó Péter: ő lett a Budapest Honvéd elnöke