A lengyel vállalatok alig 13 százaléka exportálja termékeit külföldre, ezért a szakminisztérium olyan terven töri a fejét, amely javíthatna ezen a helyzeten - adta tovább a lengyel gazdasági sajtóban megjelent hírt a Business Insider Polska. A probléma forrása a szállított áru előnytelen szerkezete.
A lengyel cégek exportja ugyan évről évre növekszik, ám az országot elhagyó áruk között nem sok a késztermék. A közgazdászok arra hívják fel a figyelmet, hogy az exportcikkek gyakran nyersanyagok, félkész termékek, összetevők, és ha készárut visznek is ki, az külföldön további feldolgozáson esik át.
A PwC számításai szerint a Németországba irányuló lengyel exportnak csak 39 százaléka készül az országban, a további 61 százaléknyi termék feldolgozását helyi vállalatok fejezik be és aztán Made in Germany felirattal továbbexportálják.
A szakemberek arra is felhívják a figyelmet, hogy a lengyelországi export közel 70 százalékát az ottani piacon működő külföldi cégek és konszernek állítják elő.
A fotó forrása: Pixabay.
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni